פורשה חשפה את ה-911 החדשה למירוצים, גרסת GT3 R. מדובר בדגם המסלול המבוסס על ה-GT3 RS הסדרתית, והוא אף עושה שימוש באותו מנוע 4.0 ליטר אטמוספרי עם שישה צילינדרים (בוקסר) ו-550 כ"ס, כמעט ללא שינויים.

חיית מסלול: פורשה 911 GT3 R


מה שכן משתנה הוא הגוף, שמוחלף ברכיבים קלי-משקל מחומרים מתקדמים: תרכובת אלומיניום-פלדה לשלדה, סיבי-פחמן בין היתר לגג, דלתות צד, בתי גלגלים ודלת תא המטען ופוליקרבונט לשמשות וחלונות. בדלת הנהג מצטרפים קוולאר וקצף פלסטיק סופג, למיגון מפני תאונה.

פורשה מבטיחה כי מכונית המירוץ החדשה, שתהיה זמינה למכירה גם ללקוחות פרטיים, תציע שיפור בכל התחומים בהשוואה לקודמתה - בהם יעילות אווירודינמיות (כולל כנף אחורית עצומה באורך 190 ס"מ), בטיחות וביצועים. לצורך כך שופרו, בין היתר, בית המצערת, מערך הבלימה ותיבת ההילוכים - כעת סיקוונסיאלית עם מצמד נשלט אלקטרונית ותפעול מגלגל ההגה.

חיית מסלול: פורשה 911 GT3 R


נתוני הביצועים של ה-GT3 R לא פורסמו, אך צפו לשיפור ביחס ל-GT3 RS. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות ולמהירות מרבית של 312 קמ"ש. כמוה, ה-R מציעה הנעה אחורית.

חיית מסלול: פורשה 911 GT3 R
פורשה 911 GT3 RS, גרסת הכביש


וכמה עולה כל הטוב הזה? פורשה מבקשת 459,000 יורו בעבור ה-GT3 R, כלומר החל מ-1.96 מיליון שקל לפני מסים. לפחות נתנחם בכך שלראשונה בתולדות מכונית המירוץ, המחיר הזה כולל גם מיזוג אוויר לנהג.