במה שהפך כבר לאירוע שנתי קבוע, יתקיים גם השנה אירוע אקומושן בתל אביב. המפגש השישי שמקיימת העמותה יתקיים ביום רביעי הבא, 23.5, בהאנגר 11, בנמל תל אביב.
 
אקומושן היא עמותה שמטרתה לפעול לפיתוח התחבורה החכמה באמצעות יוזמות רב-תחומיות, ולעשות את ישראל לגורם מוביל בתחום. העמותה הוקמה בשותפות מנהלת תחליפי הדלקים במשרד רוה"מ, המכון הישראלי לחדשנות, משרד המדע וקרן היסוד. אקומושן פועלת כקהילה בה חברים גופי אקדמיה ומחקר, חברות תעשייה מקומיות ורב-לאומיות, עמותות וגופים ללא מטרת רווח, ומונה כיום מעל 600 חברים.
 
המשתתפים
המפגש השישי של אקומושן יתקיים תחת הכותרת "מעצבים מחדש את תחבורת המחר, היום!". למפגש יגיעו משתתפים רבים מהארץ ומהעולם, ויוצגו בו חידושים ומיזמים רבים. במהלך הכנס יתקיימו פאנלים בנושאים כמו רכבים אוטונומיים, סייבר, השקעות בעולם התחבורה החכמה, עולם ה-Big Data ועוד.
 
בנוסף, יאפשר המפגש ליצור קשר בין יזמים וגופים מקומיים לבין נציגים מחברות רכב וספקי משנה מהגדולים ומהמוכרים בעולם. במהלך הכנס צפויים חברות ומיזמי סטרטאפ להודיע על פעילויות והשקעות בישראל ובחו"ל. בין היתר, יגיעו לכנס נציגים בכירים מקבוצת פולקסווגן, תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי, ג'נרל מוטורס, טויוטה, מיצובישי, פורד, דיימלר, ב.מ.וו, הונדה כמו גם מיצרני מערכות אוטומטיביות כמו ליר, ZF, בוש ועוד.   
 
התצוגה
באירוע תתקיים תצוגה של למעלה מ-100 מיזמים, וחלק מהיזמים ידגימו את הטכנולוגיה שלהם במתחם ניסויים ברחבת הכנס. הקמת המתחם בוצעה על ידי מרכז הניסויים לתחבורה חכמה, המובל על ידי נתיבי איילון, משרד התחבורה וחברת BWR.
 
בין החידושים שיוצגו – פתרונות להפעלה מרחוק של מכוניות אוטונומיות של פנטום אוטו; מערכות לסריקה חיצונית של כלי רכב שמסוגלות לזהות חריגה בהובלה או בתפקוד הרכב מבית UV EYE; חברת ARTsys360° תציג טכנולוגיית מיקרו רדאר המאתרת, עוקבת וחוסמת רחפנים;  ארבה רובוטיקס תציג מכ״ם ברזולוציה גבוהה לרכב אוטונומי; חברת גרדיאן תחשוף סנסור אופטי ייחודי שיכול לסייע בנושא שכחת ילד ברכב דרך מעקב אחר היושבים במכונית והפעלת מערכות שונות – מהתרעה ועד מיזוג אוויר.

כנס אקומושן בשבוע הבא
אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן

 
מציגה נוספת היא אינפריס (Inpris), שחתמה בימים אלה על הסכם עם יצרנית מערכות המולטימדיה הסינית הארדסטון, למכירת ממשק המגע Sightless Touch - מערכת זו מאפשרת שליטה מהירה וקלה דרך קול או מגע בכל מערכות התקשורת ברכב וללא צורך להסיט את המבט. טכנולוגיית מגע ייחודית זו צפויה להיות מוטמעת במערכות המדיה של כמיליון מכוניות של טויוטה, מיצובישי, ניסאן, שברולט ועוד. החברה צפויה להרוויח מהעסקה למעלה מ-10 מיליון דולרים. 
 
"הכנס יספק תמונת ראי לעניין הרב שמגלה התעשייה העולמית בטכנולוגיה הישראלית, כשעשרות גופים בינלאומיים יגיעו במיוחד לכנס במטרה לפגוש ולשמוע את חברות הסטארט אפ הישראליות" אמרה אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן, "אם בשנה שעברה האירוע המרכזי היה בסימן 'מבט אל העתיד', השנה נדון במוכנות הטכנולוגיות להטמעה והפיכת ישראל לשותפה אמיתית בעולם התחבורה החכמה".