לא צריך לציין כי רכבי פנאי הם הדבר החם בשוק הרכב הישראלי (וגם העולמי), ולכן גם לא נציין זאת. רובם של דגמי הפנאי הכה-פופולריים נמכרים בדרך כלל עם מנועי 2.0 ליטר אטמוספריים, שיש להם הספקים של כ-150 כ"ס; ישנם דגמים שיש להם מנועים מוגדשים, המציעים ביצועים עדיפים – גם תודות להספק מעט גבוה יותר, בייחוד בגלל מומנט גדול בהרבה המושג כבר בסל"ד נמוך משמעותית – אבל גם הם לא באמת מציעים ביצועים מרגשים באיזשהו אופן.

אלו הם רכב הפנאי הקומפקטיים הבטיחותיים ביותר בישראל

אלו הם רכבי הפנאי הקטנים הבטיחותיים ביותר בישראל

ביצועים מרגשים זה לא דבר שצריך, זה דבר שרוצים. בניגוד לביצועים מספקים – כאלה שמאפשרים לשמור על קצב גבוה גם בעומס של עלייה, או עקיפה, או רכב עמוס בוודאי שילוב שלהם – הסוג המרגש אמור לתת יותר ולהעניק זאת, ובכן, באופן מורגש יותר.

סקירה זו מביאה רכבי פנאי שמאיצים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-9 שניות ועולים עד 250,000 שקלים. הבסיס הוא נתוני יצרן, הוספנו לכל דגם עוד מספר פרטים, צירפנו לרשימה אורח ודגם שיגיע בקרוב וסידרנו אותה לפי נתוני התאוצה. 

מיני קאנטרימן
זמן האצה 6.8 שניות
מנוע 1.5 ל' טורבו היברידי נטען-רשת, 224 כ"ס
תמסורת אוט'-פלנטרית 6 היל', הנעה כפולה
מחיר 215,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל יוני 2017

מיני קאנטרימן היברידי הוא רכב הפנאי הביצועיסטי ביותר בסקירה; לא רק היחיד כאן שזמן ההאצה שלו ל-100 קמ"ש נמוך מ-7 שניות, אלא גם היחיד שהוא היברידי נטען רשת. בזכות ההטבות הניתנות לרכב כזה, מחירו יחסית אינו גבוה – למרות המפרט ולמרות המיתוג.

עם זאת, שילוב הפעולה בין המנועים לא חלק, צריכת דלק לא מרשימה – 12 ק"מ/ליטר בנסיעות ארוכות; טוב בהרבה בנסיעות קצרות מבוססות-חשמל – ומיכל דלק קטן (36 ל').


רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל


סובארו פורסטר
זמן האצה 7.5 שניות
מנוע 2.0 ל' טורבו, 240 כ"ס
תמסורת אוט'-רציפה, הנעה כפולה
מחיר 250,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל פברואר 2013

הדגם היקר ביותר ברשימה והחזק ביותר בה. לגרסה זו של סובארו פורסטר מרכיבים ספורטיביים הכוללים כיול שונה למתלים ולשלדה וגם גשר חיזוק קדמי.

עוד כדאי לדעת כי לפורסטר תקופת האחריות הארוכה ביותר מבין הדגמים ברשימה – 5 שנים או 150,000 ק"מ – וכי מדובר בדגם וותיק (2012), שדור חדש שלו כבר הוצג בחו"ל ויוצע בישראל בעוד שנה.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

פולקסווגן טיגואן
זמן האצה 7.7 שניות
מנוע 2.0 ל' טורבו, 180 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה
מחיר 210,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל ינואר 2017

פולקסווגן טיגואן הוא אחד הדגמים הביצועיסטים ברשימה, ובזכות מומנט רב – 32.6 קג"מ ב-1700 סל"ד – מרשים מאוד גם בתאוצות ביניים, ויותר מגרסת 1.4 ליטר 150 כ"ס. 

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
יונדאי קונה
זמן האצה 7.9 שניות
מנוע 1.6 ל' טורבו, 177 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה
מחיר 134,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל ינואר 2018

יונדאי קונה הוא הדגם הזול ביותר ברשימה. עם ביצועים מצוינים גם ביחס לקטגוריה אליה הוא משתייך, וגם ביחס לסביבת המחיר בה הוא נמצא. חבל שצריכת הדלק כה גבוהה, 9 ק"מ/ל'.

קונה הוא גם אחד הדגמים העשירים ביותר במערכות בטיחות מתקדמות.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
סקודה קודיאק
זמן האצה 8.2 שניות בגרסת 7 מושבים (8 שניות בגרסת 5 מושבים)
מנוע 2.0 ל' טורבו, 180 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה
מחיר 227,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל יוני 2017

סקודה קודיאק הדגם היחיד ברשימה עם אפשרות ל-7 מושבים. לא יוצר תחושת עוצמה, אבל אפקטיבי, מהיר והמנוע שלו נושם היטב גם בסל"ד גבוה.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
סיאט ארונה
זמן האצה 8.3 שניות
מנוע 1.5 ל' טורבו, 150 כ"ס
תמסורת ידנית 6 היל', הנעה קדמית
מחיר 138,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל דצמבר 2017

סיאט ארונה הדגם היחיד בסקירה המוצע עם תיבה ידנית – ורק עם תיבה כזו. עם תג מחיר שאינו נמוך, התמורה אינה מתעלה.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
טויוטה ראב 4
זמן האצה 8.3 שניות
מנוע 2.5 ל' היברידי, 200 כ"ס
תמסורת אוט' (מפצל כוח), הנעה קדמית
מחיר 190,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל פברואר 2016

לגרסה ההיברידית של טויוטה ראב 4 מערכת הנעה חזקה יחסית וחסכנית, עם צריכת דלק של 15 ק"מ/ל'. יצוין כי דור חדש של דגם זה הוצג כבר בחו"ל.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
אודי Q2
זמן האצה 8.5 שניות
מנוע 1.4 ל' טורבו, 150 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה קדמית
מחיר 195,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל דצמבר 2016

אודי Q2 לא מתעלה בנתון הרלוונטי, אך ביצועיו טובים בהחלט. ביחס לקבוצת הייחוס שלו, פנאי קטן, מחירו גבוה.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
סיאט אטקה
זמן האצה 8.6 שניות
מנוע 1.4 ל' טורבו, 150 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה קדמית
מחיר 141,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל דצמבר 2016

סיאט אטקה הוא מדגמי הפנאי הקומפקטיים הזולים בכלל, ברשימה זו בפרט, ומציע שילוב טוב של מחיר ושל ביצועים טובים.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 
סקודה קארוק
זמן האצה 8.6 שניות
מנוע 1.5 ל' טורבו, 150 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה קדמית
מחיר 150,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל מאי 2018

סקודה קארוק מבוסס על אותה רצפה המשרתת את סיאט אטקה ופולקסווגן טיגואן (ועוד לא מעט דגמים של קבוצת פולקסווגן). קארוק, בניגוד לאטקה, מוצע עם המנוע החדש של קונצרן פולקסווגן, בנפח 1.5 ליטר – אבל עם נתונים דומים כמו במנוע הקודם (הספק, מומנט וערכי הסל"ד בהם הם מושגים).

יקר מאטקה, אך כולל גם מערכות בטיחות מתקדמות.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 _________________________________

אופציה אחרת – פולקסווגן אמארוק
זמן האצה 7.9 שניות
מנוע 3.0 ל' דיזל, 224 כ"ס
תמסורת אוט'-פלנטרית 8 היל', הנעה כפולה קבועה
מחיר 248,000 שקל
מועד התחלת שיווק בישראל נובמבר 2017

פולקסווגן אמארוק הוא אמנם טנדר, אבל עם כאלה נתוני האצה, הספק וגם מחיר, ובזכות ההנעה הכפולה, הוא ראוי להופיע ברשימה זו של כלי רכב שיש להם גישה מסוימת לשטח. בערך. אמארוק יקר ביחס לדגמים כאן, אך מחירו סביר ביחס לטנדרים אחרים – בוודאי בהתחשב במנוע על הספקו וביצועיו המכובדים ביותר.

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל

 _________________________________

בקרוב – קופרה אטקה
זמן האצה 5.4 שניות
מנוע 2.0 ל' טורבו, 300 כ"ס
תמסורת רובוטית דו-מצמדית 7 היל', הנעה כפולה
מועד התחלת שיווק בישראל סוף 2018

עוד מוקדם לדעת כיצד יתומחר הדגם הראשון של מותג הביצועים החדש קופרה, אבל הנתונים הרלוונטיים, ביחד עם מחיר הדגם בחו"ל, מביאים אותנו להעריך כי מחירו של קופרה אטקה לא יעבור בהרבה את רף המחיר המדובר. 

רכבי פנאי חזקים עד 250,000 שקל