פיאט צפויה להכריז על שינוי דרמטי בייצור שלה ב-1 ביוני, כך על-פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג. מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרקיונה, יחשוף תוכנית מקיפה לשינוי תמהיל הייצור ממכוניות עממיות וזולות - לרכבי יוקרה.

דגמי פיאט פונטו ואלפא רומיאו מיטו המבוססים על אותה פלטפורמה, יבוטלו שניהם. במקומם, במפעל פיאט בטורינו (הידוע גם כמיראפיורי), בו מיוצרת המיטו, ייוצרו כלי רכב של מזראטי. זו תהיה פעם ראשונה בה במפעל ההיסטורי, שהוקם בימי מוסוליני בשנות ה-30 והיה סמל למהפכת המינוע באיטליה, ייוצרו רק מכוניות יוקרה במקום כאלו הנגישות לציבור הרחב (כיום מיוצר בו גם מזראטי לבאנטה). ייצור הפונטו במפעל מילפיי שבדרום איטליה יופסק, ולא ידוע מה יעלה בגורל המפעל.

מפעל מיראפיורי, שנחנך בשנת 1939, העסיק בימי השיא 50 אלף עובדים וייצר 600 אלף מכוניות בשנה. כיום מועסקים בו אלפים בודדים ומיוצרות פחות מ-50 אלף מכוניות.

פיאט תייצר ג'יפ ומזראטי במקום פונטו ומיטו


על-פי התוכנית, גם המפעל בנאפולי יוסב לייצור כלי רכב יקרים וריווחיים יותר מתוצרת ג'יפ, במקום הפנדה המיוצרת בו כיום. בניגוד למיטו ולפונטו, הפנדה תזכה לחיים שניים במפעל פיאט בפולין, שם מיוצרת גם ה-500.

הדלפת פרטי התוכנית כעת, יותר מחודש לפי פרסומה, נועדה ככל הנראה להכנת דעת הקהל באיטליה למהלך. בעבר, ניסיון לסגור מפעלים באיטליה או לשנות באופן משמעותי את אופיים, נתקל בהתנגדות חריפה מצד פוליטיקאים והציבור האיטלקי.

פיאט תייצר ג'יפ ומזראטי במקום פונטו ומיטו


על-פי תוכניתו של מרקיונה, היצרנית תסיט ייצור של מכוניות ריווחיות - בעיקר מכוניות יוקרה ורכבי פנאי יקרים - למערב אירופה. כלי רכב קטנים וזולים ייוצרו במדינות בהן כוח האדם זול יותר, למשל במזרח אירופה.