אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות טסלה, הודה כי הוא מודע לבעיית בלימה בדגם טסלה מודל 3. החשמלית החדשה והזולה - יחסית - של המותג, כשלה במבחן שביצע הקונסיומר ריפורטס האמריקאי, מגזין הצרכנות החשוב.

במבחן, שכלל גם בדיקת כושר הבלימה, התגלה כי המודל 3 עוצרת בתוך מרחק גדול בהרבה ממתחרותיה. למעשה, היא אף זקוקה למרחק עצירה גדול מזה של פורד F-150, טנדר גדול וכבד בהרבה.

על-פי מאסק, התקלה תתוקן באמצעות עדכון קושחה - תוכנת הניהול של הבלמים - שיבוצע בימים הקרובים. אחריו, מאסק מבטיח שהמודל 3 תציע "את כושר הבלימה הטוב ביותר מכל מתחרותיה".

אילון מאסק מודה: טסלה מודל 3 לא בולמת כראוי


הקונסיומר ריפורטס נחשב לאחד מגופי התקשורת המשפיעים ביותר בארה"ב, כאשר ביקורת שלילית מצידו עשויה לפגוע באופן מורגש במכירות. המגזין דיווח קודם להודעת מאסק כי החליט שלא להמליץ על רכישת המודל 3, בשל כושר הבלימה הלקוי והנדסת אנוש בעייתית - בעיקר בשל מסך מולטימדיה ענק ("15) שמחליף את כל המתגים המצויים בקונסולה הקדמית במכוניות רגילות.

לדברי מאסק, הרכב שנבחן על-ידי המגזין היה מסדרת ייצור מוקדמת, וכי מאז בוצעו שיפורים ושינויים למכונית. הוא הוסיף כי בכוונתו לתת למגזין הזדמנות לבחון את המכונית מחדש לאחר שהבלמים יתוקנו.