טויוטה וסוזוקי הודיעו על הסכם חדש, שמוציא לדרך את שיתוף הפעולה עליו הוכרז במזכר הבנות לפני יותר משנה. במסגרת שיתוף הפעולה, השתיים יפתחו יחד דגמים חדשים ויחידות הנעה, בעיקר (אך לא רק) לשוק ההודי.

בהודעה משותפת שפרסמו היצרניות, נמסר כי טויוטה ויצרנית חלקי הרכב הגדולה ביפן, דנסו (Denso), יציעו לסוזוקי תמיכה טכנית בתכנון מנוע חדש וחסכוני במיוחד. פרטים לגבי המנוע לא פורסמו. דנסו, שהוקמה על-ידי טויוטה ב-1949 והופרדה ממנה מאז, נמצאת עדיין תחת שליטתה באמצעות בעלות על רבע מהמניות.

בתמורה לטכנולוגיות שיספקו טויוטה ודנסו, סוזוקי תסייע לטויוטה בחדירה לשוק ההודי, בו היא נהנית מהובלה של שנים. חטיבת הייצור ההודית של טויוטה תייצר - עבור השוק המקומי אך גם לייצוא מחוץ להודו - מכוניות שסוזוקי תתכנן.

שיתוף הפעולה בין טויוטה לסוזוקי יוצא לדרך


בשלב זה אין פרטים בנוגע למכוניות שטויוטה תייצר לפי מפרט של סוזוקי, אך כן נמסר כי הן ישווקו תחת מותגי טויוטה וסוזוקי בהודו ובשווקים נוספים, כפי הנראה בעיקר במדינות מתפתחות. שיתוף הפעולה בין היצרניות היריבות לא מלווה בחילופי מניות או במיזוג כלשהו לפי שעה. פרטים נוספים בנוגע לשיתוף הפעולה צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים.