אנחנו מדברים לא מעט על העתיד החשמלי בתחום הרכב – היברידי, פלאג-אין וחשמלי מלא – אבל מסתבר שגם בענפים אחרים נוטים להתעסק בשאלה 'מה יהיה מחר?', וגם כאן לא פעם מדובר על "מחר חשמלי".

מסביב לעולם בסירה חשמלית

 
מקרה מבחן מעניין היא ה'אנרג'י אובזרבר' (Energy Observer), הסירה חשמלית הראשונה בעולם שגם מסוגלת לייצר מימן באופן עצמאי בעזרת שימוש באנרגיה מתחדשת שמגיעה תודות לשלושה סוגים של לוחות סולריים המתפרשים על פני שטח של 130 מטרים רבועים. מערכת ההנעה המורכבת כוללת בנוסף שתי טורבינות רוח אנכיות, שני מנועים חשמליים, סוללת ליתיום בנפח 106 קילוואט-שעה, וכמובן תא-דלק מימני.
 
כחלק מהדגמת היכולות של הטכנולוגיות החדשות צוות הסירה יצא למסע אפי – להקיף את העולם לראשונה בעזרת סירה שמונעת אך ורק בעזרת אנרגיה מתחדשת. המסע צפוי להימשך כ-6 שנים ומתפרש על פני 50 מדינות.
 
ישראל נכללת ביעדי הסירה, והיא נחשבת לנקודה המזרחית ביותר בים התיכון. האנרג'י יצאה מכריתים ב-14.5 ולאחר 602 מיילים ימיים (וכ-136 שעות) היא עגנה בישראל בנמל תל-אביב ב-19.5 בשעות הערב כשהיא עומדת בלוח הזמנים שנקבע לה תודות למזג האוויר השמשי שפקד את האזור.
 
מסביב לעולם בסירה חשמלית


צוות הסירה (שבעה אנשים) דיווח כי החום הכבד ששרר באזור (סביב ה-40 מעלות) הכביד על מערכות הסירה, אבל האנרג'י עמדה במבחן המפרך.
 
אתמול בערב (26.5), לאחר שעגנה בנמל תל-אביב במשך שבעה ימים (בהם התניידו חברי הצוות במכוניות שנתרמו ע"י טויוטה, אם תהיתם), האנרג'י אובזרבר והצוות עזבו את ישראל ויצאו חזרה לכיוון יוון ולהמשיך במסע.