אין ספק שוולוו נמצאת בתנופה בישראל, ולמעשה באחת התקופות הטובות בתולדותיה. זאת בזכות השינוי הגדול באסטרטגיה ובקו המוצרים של היצרנית השוודית. בזכות ה-XC60 החדשה צמחו מכירות וולוו מאז פתיחת השנה ב-30%.

בחברת מאיר, יבואנית וולוו, מעריכים כי יצליחו למכור עד סוף 2018 כ-1,500 מכוניות, לעומת כ-1,200 אשתקד - כאשר הגורם העיקרי לעליית המכירות יהיה ה-XC40 החדש, אשר מכניס את היצרנית לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים.

לא רק XC40: תוכניות וולוו לשוק הישראלי

 
בשנה הבאה צפויות כמה השקות מעניינות נוספות: באמצע השנה תנחת כאן וולוו S60 החדשה, מכונית ראשונה של המותג שתגיע אלינו ממפעל וולוו בארה"ב. באופן מעניין, המכונית הזו תושק (גם בחו"ל) זמן רב אחרי הצגת גרסת הסטיישן, ה-V60, שנחשפה בג'נבה.

במהלך 2019 עשויות לנחות בארץ גם גרסאות הכלאיים (פלאג-אין) והחשמליות של ה-XC40, שהפלטפורמה שלו תוכננה מראש לשילוב חשמל. מחברת מאיר נמסר כי יעדכנו את התכניות בתחום זה בהתאם למצב השוק והטבות המס למכוניות מחושמלות.

לא רק XC40: תוכניות וולוו לשוק הישראלי


בין לבין, בוולוו בוחנים אפשרות להביא גרסאות נטענות ל-V60 החדשה. שוק הסטיישן היוקרתי אמנם לא ממש קיים בארץ, אבל הגרסה הנטענת תוכל להנות מהטבת המס ולהתחרות בגרסאות דומות של ב.מ.וו ומרצדס, שעושות חיל בישראל תודות להטבה.
 
עם חידושים אלה והציפייה לקבל מלאי גדול יותר של ה-XC40, ב-2019 במאיר מצפים לעבור אפילו את רף ה-2,000 מכוניות לשנה. וזה בהחלט צעד גדול לוולוו. לשיפור במכירות יעזור גם אולם התצוגה החדש והנאה שנחנך בהרצליה ומשקף את רוח המותג החדשה. האולם יחליף הדרגתית את האולם ברחוב יצחק שדה בתל-אביב ובמקביל ישופרו התצוגות של וולוו ברחבי הארץ.

לא רק XC40: תוכניות וולוו לשוק הישראלי
וולוו V60. אולי פלאג-אין, בכל זאת?

אגב, בצמוד לאולם של וולוו בהרצליה חנכה חברת מאיר תצוגה חדשה להונדה. האולם יכלול בתוכו גם מתחם אופנועים ואזור לרכישת אביזרים. לכבוד פתיחת האולם החדש תוצג בו בשלושת החודשים הקרובים מכונית הספורט הונדה NSX.