סיטרואן ישראל מתחילה בשיווק סיטרואן C3 איירקרוס, רכב הפנאי הקטן החדש שלה אליו אמור להצטרף בתחילת השנה הבאה גם ה-C5 איירקרוס (ממנו הזדמן לנו להתרשם קלות). אחרי תקופה בה קטגורית רכבי הפנאי הקטנים הייתה מעט רדומה נראה שהיא מתחילה להתחמם עם הגעת מתחרים חדשים כמו סיאט ארונה, אופל קרוסלנד X ועכשיו האיירקרוס של סיטרואן.

סיטרואן C3 איירקרוס בארץ – החל מ-122,000 שקלים

 
בסיס ומכלולים
רכב הפנאי הקטן החדש מבוסס על פלטפורמת ה-C3 המוכרת, עם בסיס גלגלים מאורך ל-260 ס"מ ואורך מרכב של 415 ס"מ. האיירקרוס פותח במסגרת פרויקט משותף עם אופל, עוד לפני שזו עברה לשליטת PSA, והוא מיוצר לצד הקרוסלנד X, שהושק בארץ לפני מספר חודשים, במפעל של אופל בסרגוסה. מבחינת סיטרואן הרכב החדש מחליף את ה-C3 פיקאסו בהיצע, והם מכנים אותו כ"רכב פנאי מבחוץ ומיניוואן מבפנים". תא מטען גדול עם נפח שיכול לנוע בין 410 ל' ל-520 ל'  תודות למושב אחורי מתכוון למרחק ולזווית (תקני רק ברמת האבזור הגבוהה יותר).

סיטרואן C3 איירקרוס בארץ – החל מ-122,000 שקלים

 
בדומה ל-C3, ניתן יהיה לקבל את האיירקרוס עם מגוון אפשרויות בחירה לגוונים שונים לצבע המרכב, לפסי גגון, למסגרות הפנסים, למראות הצד, עיטורי החישוקים ולקורה האחורית (ברמת הגימור הגבוהה גם צבע שונה לגג). בחזית ישנה חטיבת הכוח המוכרת של הקונצרן: מנוע בנפח 1.2 ל' (3 ציל'), טורבו שמייצר 110 כ"ס אשר משודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש תארך 11.8 ש' ואילו צריכת הדלק הממוצעת היא 18.2 ק"מ לליטר ע"פ נתוני המעבדה.

סיטרואן C3 איירקרוס בארץ – החל מ-122,000 שקלים

 
אבזור ומחירים
ה-C3 איירקרוס יוצע בשתי רמות גימור – 'פיל'(Feel) ו'שיין' (Shine). לשתיהן חישוקים קלים, מערכת מולטימדיה, חלונות כהים מאחור, קיפול חשמלי למראות ועוד. ה-'שיין' היקרה יותר תקבל חישוקים גדולים יותר ("17 לעומת "16), בקרת אקלים, מושב אחורי מתכוון, מצלמה אחורית, מפתח חכם, מראה מונעת סנוור, חיישני גשם, מצלמה היקפית, ממשק אפל 'קארפליי' למערכת המולטימדיה ועוד.
 
מבחינת בטיחות לשתיהן מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטייה מהנתיב וקריאת תמרורים, אך בינתיים ללא ניטור שטחים מתים שיש ב-C3.

סיטרואן C3 איירקרוס בארץ – החל מ-122,000 שקלים

 
המחיר נקבע על 122,000 שקלים ל'פיל' ו-128,000 שקלים ל'שיין'. בדומה לשאר הכלים החדשים של סיטרואן גם ל-C3 אירקרוס תינתן אחריות מלאה לחמש שנים או 120,000 ק"מ.
 
לפי דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, הבעיה העיקרית בחודשים הראשונים שיווק סיטרואן C3 איירקרוס תהיה לקבל מלאי כלים מספק לדרישה הגבוהה הצפויה לו בשוק המקומי. לפי שביט הכמות המובטחת לשוק המקומי בינתיים נמוכה בהרבה מהביקוש ובלובינסקי עמלים כדי להגדילה.