לא פחות מ-285 מיליון שקל לפני מסים (80 מיליון דולר). זה הסכום ששילם אספן אמריקאי בעבור מכונית אחת של פרארי. המכונית, מדגם ה-250GTO, הופכת בכך ליקרה ביותר אי-פעם, וקובעת ערך יותר מכפול מהמכונית היקרה ביותר עד היום, גם היא 250GTO קלאסית, שנמכרה ב-2014 בתמורה ל-38 מיליון דולר (135 מיליון שקל).

האספן, איש העסקים האמריקאי דיוויד מקניל, נחשב לאחד מאספני הפרארי הקלאסיות הגדולים בעולם. ברשותו מבחר דגמים של היצרנית, ובאופן חריג הוא לא רק אוסף אותן לצורך השקעה - אלא גם מציג אותן באירועים שונים ואף מתחרה בהן במירוצי קלאסיות.

המכונית שרכש נושאת במספר השלדה 4153 GT, ויוצרה במקור עבור לקוח צרפתי, פייר דומאי, שהתחרה איתה בשנת 1963 במירוץ הלה מאן בצבע הכסף המקובל דאז ועם פסים בצבעי דגל צרפת. הוא רשם אז הישג מרשים - מקום שני בקבוצה ורביעי בדירוג הכללי.

יותר מרבע מיליארד שקל: המכונית היקרה בהיסטוריה
80 מיליון דולר - שיאנית הערך החדשה


שנה לאחר מכן תחת בעלות קבוצת המירוץ הבלגית אקיורי פרנקושאמפ, המכונית השתתפה בטור דה פראנס תוך שצבע הטריקולור הצרפתי מוחלף בפס צהוב (אחד מפסי הדגל הבלגי). דגל צרפת שוחזר בשנת 2015, וה-4153 GT נחשבת כיום לאחת המכוניות הקרובות ביותר למקור מבין ה-250GTO - זאת משום שלא סבלה מעולם מתאונה קשה או עברה שינויים משמעותיים.

יותר מרבע מיליארד שקל: המכונית היקרה בהיסטוריה
מחזיקת השיא הקודמת - "רק" 38 מיליון דולר


מכונית הספורט האיטלקית יוצרה בשנים 1964-1962, והוצעה עם מנוע 12 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר וכ-300 כ"ס. הכוח עבר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת חמישה הילוכים ידנית. מחיר המכונית במקור עמד על כ-18,500 דולר בלבד.