ניסאן חשפה גרסת GT3 חדשה ל-GT-R, מכונית הספורט הוותיקה. כפי ששמה מרמז, היא תוכננה כדי להתאים למירוצים בתקינת GT3 של הפדרציה הבינלאומית למכוניות (FIA). המכונית החדשה מיועדת למכירה ללקוחות פרטיים ולקבוצות פרטיות, זאת דרך חטיבת הספורט המוטורי של ניסאן, ניסמו (Nismo).

ניסאן GT-R בגרסת מירוץ חדשה


על-פי היצרנית, ה-GT3 GT-R החדשה עברה שורה של שיפורים לעומת הדגם הקודם, שהוצג עוד ב-2012. מרכז הכובד כעת נמוך יותר, ויחד עם מתלים חדשים ושיפורים לקשיחות המבנית של המרכב והשלדה, ה-GT3 תציע כעת יכולת דינמית טובה יותר.

שיפורים בוצעו גם ליעילות האווירודינמית, עם יחס שונה בין כושר הצמדה, שמסייע לאחיזה במהירות גבוהה, לבין מקדם הגרר, המסייע להפחתת התנגדות האוויר, כלומר לביצועים ותצרוכת הדלק. העדכון כולל גם שיפורים לבלמים, תיבת ההילוכים ואפילו למיזוג (עדיין אופציה בתוספת תשלום).

ניסאן GT-R בגרסת מירוץ חדשה


ה-GT3 מציעה את מנוע הטווין-טורבו של ה-GT-R, כאן עם נפח של 3.8 ליטר, הספק מרבי של 550 כ"ס ב-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 65 קג"מ ב-5,000 סל"ד. נתוני ביצועים לא פורסמו. הרכב החדש מצויד בתיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית והנעה אחורית.

ניסאן GT-R בגרסת מירוץ חדשה


והמחיר? ביפן ה-GT-R למירוצים תעלה לכם החל מ-60 מיליון ין, או כ-1.95 מיליון שקל לפני מסים. היא זמינה למכירה כבר עתה, אך מסירות ראשונות יחלו בינואר 2019. נכון לעתה לא ידוע על כוונה של חברת קרסו, יבואנית ניסאן, להציע את ה-GT3 בישראל.