אודי חשפה תמונות ופרטים ראשונים על ה-Q8, רכב פנאי יוקרתי חדש שיעמוד בראש היצע רכבי הפנאי של היצרנית. זהו מתחרה לב.מ.וו X6 ומרצדס GLE קופה, והוא צפוי להגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2018.

אודי מצטרפת כאן לאופנת הפנאי-קופה, עם מרכב האצ'בק חמש דלתות וגג נמוך, שיוצר רושם המזכיר מכונית קופה, הגם שפחות מהמקובל בקטגוריה. לרכב החדש מידות נדיבות - אורכו 499 ס"מ, רוחבו 200, גובהו 174 ובסיס הגלגלים שלו עומד על 300 ס"מ.

רשמי: אודי Q8 החדש נחשף בסין


למרות שלא מדובר ברכב שטח של ממש, אודי מתגאה במרווח גחון מכובד של עד 25.4 ס"מ. בגרסה עם מתלי אוויר מתכווננים, ניתן יהיה לבחור בין מצבים שמרווח מהלך המתלה ביניהם עומד על 90 ס"מ - נמוך לטובת כביש, כניסת נוסעים ו-או העמסת מטען, גבוה לתנאי שטח קשים.

רשמי: אודי Q8 החדש נחשף בסין


אודי לא מספקת בינתיים מפרט טכני מלא (אך צפו למנועי שישה צילינדרים בנזין ודיזל בנפח 3.0 ליטר), ומסתפקת בהבטחה שתוצע גרסת כלאיים מתונה, המבוססת על מערכת חשמל במתח 48 וולט. לזו מצבר משודרג ומנוע עזר חשמלי, שמשמש כמעין מגדש חשמלי ומפיק 16 כ"ס לשיפור הביצועים. ה-Q8 לא יוכל לנוע בכוח חשמל לבד, אך מערכת החשמל המשודרגת מאפשרת כיבוי מנוע בנזין בגלישה ובעצירה כבר מ-22 קמ"ש לטובת חסכון בדלק.

רשמי: אודי Q8 החדש נחשף בסין


אבזור הבטיחות והמותרות יכלול שלושה מסכים - "10.1 למולטימדיה, "8.6 לביצוע פעולות שונות ברכב (למשל - כיוון מושבים ומזגן), ומסך תצוגת מידע לנהג ("לוח מחוונים דיגיטלי") בגודל "12.3.

כן יוצעו מערכת חנייה אוטונומית בשלט רחוק, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מצלמות היקפיות והתרעת קרבה למכשול בחנייה - למשל עמוד נמוך הנסתר מעיני הנהג.

רשמי: אודי Q8 החדש נחשף בסין


מחירים וגרסאות המיועדים לישראל עדיין לא ידועים. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי ה-Q8 החדש יגיע לישראל ברבעון הרביעי של 2018.