אם יתמזל מזלכם ותבקרו בחודש מרץ הבא בתערוכת ז'נבה, לא תפגשו שם אפילו מכונית אחת של וולוו. יצרנית הרכב השוודית הודיעה על כך שבכוונה לוותר על ביקור בתערוכה, שנחשבת לאחת החשובות באירופה אם לא החשובה ביותר - זאת משום שהיא נערכת במדינה ניטרלית בה לא קיימת אף יצרנית רכב גדולה.

למרות מידותיה הקטנות יחסית לתערוכת גדולות אחרות - במיוחד פרנקפורט ופאריז - תערוכת ז'נבה מרכזת מדי שנה עשרות הופעות בכורה עולמיות, ונחשבת לאחת המועדפת על עיתונאי רכב ומבקרים. זאת בזכות מספר החשיפות הרכב, וגם בגלל מידותיה הצנועות - שמאפשרות מעבר מהיר בין דוכנים ותצוגות ממוקדות.

מוולוו נמסר כי בכוונתם למקד את פעילויות השיווק לדרכים אחרות, על חשבון תערוכות הרכב המסורתיות. זאת, כחלק ממהלך לשינוי הדרך בה היצרנית מתקשרת עם קהל הלקוחות, שבמסגרתו יצירת קשר ישיר עם חמישה מיליון לקוחות בתוך פחות מעשור.

וולוו מוותרת על תערוכת ז'נבה


ביצרנית מזכירים כי אחת החשיפות החשובות של המותג בשנים האחרונות, וולוו XC40 החדש, בוצעה דווקא בתערוכת האופנה של מילאנו, בעוד דגם ה-V60 החדש נחשף באירוע קטן בבית בפרברי שטוקהולם, שוודיה.

וולוו S60 החדשה, שתיחשף בימים הקרובים, תופיע לראשונה במפעל וולוו בקרוליינה הדרומית, ארה"ב.

וולוו מוותרת על תערוכת ז'נבה


"השינוי המתמשך בתעשיית הרכב יוצר קהלים חדשים לוולוו ודרכים חדשים להביא מוצרים לשוק", כך על-פי ביורן אנוול, סגן-נשיא וולוו לאסטרטגיה, מותג ומכירות. "נוכחות אוטומטית באירועי תעשייה מסורתיים כבר לא כדאי - אנחנו חיים להתאים את התקשורת שלנו לפי המסר, התזמן ואופי הטכנולוגיה שאנחנו מציגים". עם זאת, אנוול לא פוסל השתתפות בתערוכות רכב בעתיד, כולל בז'נבה.