רשות התחבורה הגרמנית KBA מצאה חמישה "התקני כיבוי לא חוקיים" במנועי דיימלר, יצרנית מרצדס, כך מפרסם עיתון "בילד אם סונטאג" הגרמני.

הרשות הודיעה כי היא חושדת שהתקני ניהול הזיהום היו בשימוש במרבית מנועי היורו 6 דיזל של דיימלר (תקן הזיהום היוצא באירופה), ופירוש הדבר כי הם הותקנו בכמיליון כלי רכב - כך על-פי הערכת העיתון.

דובר דיימלר הגיב כי היצרנית לא תגיב על הדיווח, והוסיף כי "אנחנו משתפים פעולה באופן מלא ובשקיפות עם ה-KBA". הוא חזר על תגובת דיימלר, לפיה היצרנית מתנגדת לטענת ה-KBA שמדובר בהתקני כיבוי המפרים את התקנות.

חשד להתקן זיוף במיליון מכוניות של מרצדס
אחד המנועים החשודים: דיזל בנפח 1.6 ליטר


התקני כיבוי עלו לכותרות לראשונה בפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן. הם משמשים להורדת רמת הפליטה כאשר הם מזהים שהרכב נמצא במבחן זיהום, ומעלים חזרה את רמת הזיהום כאשר הרכב בתנועה. חשיפת הפרשה הובילה לתיקון מיליוני מכוניות של כלל מותגי קונצרן פולקסווגן, קנסות בגובה מיליארדי יורו ליצרנית ונזק תדמיתי משמעותי. היא גם הובילה לאינספור חקירות במדינות רבות, כנגד יצרניות נוספות.

דיימלר, בדומה ליצרניות רכב אחרות, משתמשת בנוזל אוריאה חנקתי כדי לנטרל חנקן חמצני הנפלט ממנועי דיזל. אלא שב-KBA טוענים שמערכת ניהול הפליטה ברכבי היצרנית מאפשרים למנועים לפלוט כמות זיהום גבוהה מבלי שהדבר יתגלה.

חשד להתקן זיוף במיליון מכוניות של מרצדס


דיימלר אמרה בחודש שעבר שהיא תערער כנגד הוראת ה-KBA לקרוא לתיקון את מנועי היורו 6 של מרצדס ויטו (בנפח 1.6 ליטר), הוראה שהתקבלה בתום חקירה דומה. 

מנכ"ל דיימלר, דיטר זטשה, צפוי להיפגש עם שר התחבורה הגרמני אנדראס שואר השבוע. זוהי פגישה שנייה שתתקיים בנושא הזיהום ממנועי דיזל.