יצרנית המכוניות החשמליות טסלה תפטר מאות מעובדיה, כחלק מניסיון לצמצם את עלויות התפעול ולעבור מהפסד לרווח. זאת, לטענת היצרנית, מבלי לסכן את מהלך הרחבת הייצור של המודל 3 החשובה. עם סיום המהלך ירד מספר העובדים של טסלה לכ-37,000 בני אדם.

בהודעת דואר אלקטרוני ששלח לעובדיו מנכ"ל ומייסד טסלה, אילון מאסק, הוא כותב כי הקיצוצים הם חלק ממהלך לייעול מבנה הניהול, עליו הכריז בחודש שעבר. "כחלק מממאמץ זה, והצורך להפחית עליויות ולהפוך לרווחיים, אנחנו חייבים לעשות את ההחלטה הקשה לפטר כ-9% מעמיתינו ברחבי החברה", כך כותב מאסק.

"הפיטורים מבוצעים כמעט כולם מעובדי מנהלה ואף אחד מעובדי הייצור לא ייפגע, כך שזה לא ישפיע על היכולת שלנו להגיע ליעדי הייצור של המודל 3 בחודשים הקרובים", הוסיף. יש לציין כי טסלה פספסה עד כה את מרבית יעדי הייצור שהציבה בפני עצמה, מה שעורר לאחרונה ביקורת יוצאת דופן מצד עיתונאים ובעלי מניות. 

יעצור את ההפסדים? טסלה מפטרת 9% מהעובדים
טסלה מודל 3

 
טסלה מנסה להגיע לרף ייצור של 5,000 יחידות בשבוע כבר זמן מה, אך נתקלה במספר בעיות ייצור מאז השקת המודל 3. בשבוע שעבר מאסק הודיע כי היצרנית אמורה להגיע ליעד הזה בסוף יוני.

טסלה הפסידה מאות מיליוני דולרים בשנים האחרונות, בניסיון להגדיל את כושר הייצור ולהשיק דגמים חדשים. בין היתר היצרנית הודיעה על כוונתה להשיק רכב פנאי בשם מודל Y שימוצב מתחת למודל X ויהיה זול ממנו.
  
יעצור את ההפסדים? טסלה מפטרת 9% מהעובדים
מנכ"ל ומייסד טסלה, אילון מאסק


תזרים המזומנים של היצרנית, מדד מרכזי לבריאות פיננסית של חברה, צמח למינוס של מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, ירידה חדה ממינוס 277 מיליון דולר ברבעון הרביעי אשתקד.

מספר אנליסטים בוול סטריט העריכו כי היצרנית תאלץ לגייס שוב כסף מהציבור, למרות הצהרת מאסק שאין כוונה כזו. מייסד החברה מעריך כי תהיה רווחית ובמאזן חיובי עד סוף הרבעון הרביעי של השנה.