אופל תופקד על פיתוח מנועי ארבעה צילינדרים חדשים לקבוצת PSA, שכוללת מלבדה את מותגי ווקסהול, פיג'ו, סיטרואן ו-DS. בהודעה שפרסמה הקבוצה נמסר כי מנועים ראשונים ישמשו במכוניות שיושקו בשנת 2022 בכל רחבי העולם.

ליתר דיוק, המנועים יושקו באותה שנה באירופה, סין וצפון אמריקה. וכן, זה אומר שהם יהיו אחד הכלים באמצעותם קבוצת PSA תחזור לשוק האמריקאי לאחר קרוב ל-30 שנות היעדרות. הם יוצעו בכל מותגי הקבוצה, במבחר מכוניות.

המנועים החדשים, עם ארבעה צילינדרים, צפויים להצטרף למנועי השלושה צילינדרים ('פיור-טק' בנפח 1.2 ליטר) של קבוצת PSA. הם יוצעו בנפחים גדולים יותר וישלבו מגדש טורבו, הזרקה ישירה ותזמון שסתומים משתנה לטובת ביצועים ותצרוכת דלק מיטביים, כך על-פי הודעת אופל. פרטים טכניים נוספים לא פורסמו בשלב זה.

אופל תפתח מנועים חדשים לקבוצת PSA


שימוש עיקרי למנועים החדשים יהיה במכוניות כלאיים - לצורך כך הם יותאמו לשימוש בפלטפורמות המשלבות בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. יש לציין כי אופל הייתה לאורך שנים בסיס הפיתוח של ג'נרל מוטורס למנועים קטנים מחוץ לארה"ב (ובמידה מסוימת גם בתוכה). נראה כי גם לאחר מעברה לידי קבוצת PSA, הידע שנצבר בקרב מהנדסיה לא ירד לטמיון.