וולוו חשפה את ה-S60 החדשה, דור שלישי למשפחתית היוקרתית, באירוע שנערך במפעלה בדרום קרוליינה, ארה"ב. זוהי מכונית ראשונה של וולוו שתיוצר בארה"ב, במפעל חדש שמצטרף למפעלי היצרנית בשוודיה, בלגיה, סין ומלזיה. המשפחתית החדשה תתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס.

וולוו S60 החדשה דומה בעיצובה ל-V60 החדשה (גרסת הסטיישן), ובהתאם גם מציעה מידות כמעט זהות - אורכה עומד על 476 ס"מ, רוחבה 185 ס"מ, גובהה 143 ס"מ ובסיס גלגלים שלה עומד על 287 ס"מ.

ה-S60 גם תציע את אותם מנועים, מלבד מנועי דיזל שמשווקים ב-V60 אך לא יוצעו כאן. גרסת הבסיס היא ה-T5, עם מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר, ארבעה צילינדרים, 253 כ"ס והנעה קדמית. גרסת T6 מוסיפה לאותו מנוע גם מגדש על, ההספק מזנק ל-310 כ"ס וההנעה כפולה. שני המנועים זמינים רק עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

וולוו S60 החדשה נחשפה רשמית


באופן חריג, וולוו תציע שתי גרסאות כלאיים נטענות משקע. הבסיסית, T6 טווין אנג'יין (Twin Engine), מוסיפה למנוע ה-T5 מנוע חשמלי עם 117 כ"ס, לטובת הספק מרבי של 340 כ"ס. גרסת ה-T8 טווין אנג'יין מבוססת על מנוע ה-T6, ומציעה לכן הספק מרבי של 400 כ"ס (390 מחוץ לארה"ב). לשתיהן הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים, טווח חשמלי של כ-45 ק"מ והן מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש בכ-4.7 שניות.

וולוו S60 החדשה נחשפה רשמית


את ה-T8 ניתן יהיה להזמין גם בגרסה משופרת ("מהונדס על-ידי פולסטאר") עם 415 כ"ס ו-68.3 קג"מ. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו. עוד נמסר כי ה-S60 תוצע במספר גרסאות עיצוב וכיול מתלים - כולל דגם R-דיזיין שתמוצב מתחת ל"מהונדס על-ידי פולסטאר" כגרסה חצי-ספורטיבית.

וולוו S60 החדשה נחשפה רשמית


כיאה לוולוו מודרנית, ה-S60 תציע שלל מערכות בטיחות. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים ובעלי חיים גדולים, סיוע אקטיבי להיגוי למניעת פגיעה ברכב אחר בצומת, בנתיב הנגדי או במסלול הנסיעה, סיוע למניעת ירידה לא מתוכננת מהכביש ובלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור במקרה של תנועה חוצה.

וולוו S60 החדשה נחשפה רשמית


כן תוצע בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, שמאפשרת נסיעה כמעט אוטונומית עד למהירות של 130 קמ"ש. זו שולטת לא רק בהאצה ובבלימה, אלא גם מסוגלת לנווט את הרכב בעיקולים - כך שהוא נשאר במרכז הנתיב למרחקים גדולים יחסית.

וולוו S60 החדשה נחשפה רשמית


ה-S60 החדשה תוצע בארה"ב ובשבע מדינות באירופה למכירה או בתוכנית השכרה בתשלום חודשי (בלי מקדמה). היא תהיה זמינה כבר מסוף חודש זה, עם אספקה בתוך מספר חודשים. לישראל היא צפויה להגיע להערכתנו בתחילת 2019, ותוצע רק במסלולי מכירה מסורתיים.