יצרנית הרכב היפנית טויוטה תתחרה עם רולס-רויס על ליבם (וארנקם) של העשירים ביותר. לימוזינה חדשה ומהודרת של היצרנית, בשם סנצ'ורי (Century, מאה), נחשפה ביפן ותוצע שם עם תג-מחיר אסטרונומי: החל מ-19.6 מיליון ין. אחרי מסים בישראל מדובר במחיר של כ-1.5 מיליון שקל.

הלימוזינה החדשה עוצבה בהשראת מסורות העיצוב של יפן, כך על-פי טויוטה, ומציעה מראה מאופק - כמעט צנוע אפילו. דוגמה לדרך המיוחדת בה המכונית מיוצרת, ניתן למצוא בסמל עוף החול שמעטר אותה - זה מיוצר בעבודת יד על-ידי אמן לכל מכונית בנפרד, ובתהליך שאורך כשישה שבועות. זהו דור שלישי של הלימוזינה, כאשר הקודם יוצר במשך לא פחות מ-21 שנים.

למכונית החדשה, שנחשפה אשתקד בגרסת תצוגה בתערוכת טוקיו, אורך של כ-533 ס"מ, רוחב של 193 ס"מ, גובה של 150 ס"מ ובסיס גלגלים של 309 ס"מ. היא מצוידת בארבעה מושבים נפרדים, כאשר האנשים החשובים אמורים כמובן לשבת מאחור.

טויוטה נגד רולס-רויס: לימוזינה ב-1.5 מיליון שקל


שם מחכות להם צמד כורסאות מהודרות, מסך "11.6 לבידור ועוד אחד ("7) לתפעול המיזוג, מערכת השמע, הסטת הווילונות ואיך אפשר בלי - עיסוי חשמלי במושבים.

טויוטה נגד רולס-רויס: לימוזינה ב-1.5 מיליון שקל


הסנצ'ורי מציעה מערכת כלאיים המשלבת בין מנוע בנזין - יחידת 5.0 ליטר עם 381 כ"ס ו-52 קג"מ ב-4,000 סל"ד - לבין מנוע חשמלי (224 כ"ס ו-30.6 קג"מ). ביחס המערכת מספקת 431 כ"ס, ומציגה תצרוכת דלק מכובדת לרכב כה גדול - 13.6 ק"מ לליטר לפי התקן היפני.

טויוטה נגד רולס-רויס: לימוזינה ב-1.5 מיליון שקל


מערכת הכלאיים של הסנצ'ורי לא מאפשרת טעינה ממקור חיצוני, ובאופן מעניין היא גם מצוידת במצברים בטכנולוגיה הנחשבת כיום למיושנת - ניקל-מטל (ליתיום-יון במערכות מודרניות יותר). נתוני ביצועים לא פורסמו.

טויוטה נגד רולס-רויס: לימוזינה ב-1.5 מיליון שקל


טויוטה צופה מכירות צנועות של עד 50 יחידות בשנה, כולן ביפן. למעשה, אין כרגע תוכניות לייצור הסנצ'ורי עם הגה שמאלי כלל. עם תג-מחיר של 1.5 מיליון שקל, זו כנראה החלטה נכונה.