"פיג'ו היא המותג הגדל ביותר בין עשר היצרניות הגדולות באירופה... אנחנו שואפים להיות מותג המאסה היוקרתי בעולם ורוצים להציג ספינת דגל יוצאת דופן... אנחנו רוצים להחזיר לעצמנו את ההובלה בתחום המשפחתיות הגדולות שהייתה לנו בעבר... נביא את עלויות האחזקה הנמוכות בתחום ונשמור ערך טוב יותר מפולקסווגן פאסאט. אנחנו רוצים מכונית דגל שתייצג את המבחר של פיג'ו אבל תסובב ראשים...". את ההצהרות האלה השמיעו אנשי פיג'ו בהשקת פיג'ו 508 החדשה שנערכה בתפאורה מחייבת – במונקו.
 
נפגשים
אין זה סוד שהמשפחתיות הגדולות של המותגים העממיים איבדו ממעמדן ומהיקף המכירות שלהן בשנים האחרונות. מצד אחד מזנבים בהם רכבי הפנאי, ומהצד השני מותגי היוקרה עם דגמים קטנים יותר. בפיג'ו, שנהנית מהתנופה בתחום הפנאי, מכירים כמובן את התופעה הזאת ומנסים להתמודד איתה בדרך מקורית. ה-508 החדשה, הם אומרים, אינה עוד משפחתית גדולה אלא מכונית יוקרתית יותר: קופה עם חמש דלתות שמיועדת להתחרות באודי A5 ספורטבק ובפולקסווגן ארטיאון.
 
וכדי שה-508 החדשה אכן תיראה כזו, ויתרו בפיג'ו על "נוהל ההגדלה" המקובל בכל דגם חדש. ה-508 החדשה, שמבוססת על הפלטפורמה המודולרית העכשווית של PSA, ומצוידת במתלה אחורי רב-חיבורי חדש, קטנה מקודמתה; היא קצרה ב-8 ס"מ ואורכה 479 ס"מ, וגם בסיס הגלגלים התקצר, ב-2.4 ס"מ ל-279.3 ס"מ. אבל השינוי הבולט הוא בגובה, שירד ב-6 ס"מ ל-140 ס"מ.
 
מבחוץ
שינויים אלה בממדים, יחד עם הגדלת הרוחב ב-1.7 ס"מ ל-185 ס"מ יצרו מכונית עם פרופורציות ספורטיביות יותר. בתוכן שילבו הצרפתים את מאפייני "פיג'ו החדשה" עם שבכה אנכית, יחידות תאורה צרות וקווי לד אגרסיביים.

פיג'ו 508 – מבחן דרכים (השקה)

 
והתוצאה הנראית מיד לעין היא של-508 יש הדבר החשוב למכונית שרוצה להיות קופה – מראה מושך. ה-508 החדשה משלבת היטב אלגנטיות לאגרסיביות, כאשר החלק האחורי, הדומה לאינסטינקט (מכונית תצוגה מ-2017) הוא המיוחד. השילוב בין תאורת הלד, קו הרוחב הכהה, והקורה המשופעת, יוצר מראה מרשים.
 
כדי לשמור על גובה נמוך, מרכיב משמעותי במכונית קופה, ויתרו בפיג'ו על מסגרת השמשות בדלתות. הדבר דרש, הם מציינים, יותר הקפדה ודיוק כדי לשמור על השקט בתוך המכונית.
 
מבפנים
סביבת הנהג היא מהדורה מתקדמת לעיצוב i קוקפיט המוכר של פיג'ו, המבוסס על גלגל הגה קטן ונמוך, כאן עם מחוונים מוקרנים גבוהים עם תצוגה משתנה; בגרסאות היקרות אלה משמשים את מערך ראיית הלילה. העיצוב דומה לזה שב-3008/5008, אבל מתקדם יותר, גם בהופעה וגם באיכות, ולגרסאות GT היקרות דיפוני עץ נאה. כמו ב-3008, גם כאן קונסולה גבוהה בין המושבים מאכלסת את בורר ההילוכים שתפעולו אינו תמיד נוח. לצד הבורר לחצן מצבי נהיגה חדש, עם אפשרות בחירה בין 'חיסכון', 'נוחות', 'רגיל', 'ספורט', ובאופן מוזר גם ידני (לתיבה) – דומה לזה שיש בדגמי קבוצת פולקסווגן, אך ללא מצב 'אישי'. 

פיג'ו 508 – מבחן דרכים (השקה)

 
צג המולטימדיה ששולט בשפע פרטים מוכר, ואני לא בטוח אם הוא נוח יותר לתפעול בגלל ששופר או בגלל שהוא מוכר. הוא עדין מעט סבוך, ומיקום חיבורי USB מתחת לקונסולה מוזר. למרות שהמבנה מוכר מדגמי הפנאי, הוא תורם גם לתחושה האופיינית למכונית קופה; תנוחת הנהיגה נמוכה, ההגה הנמוך מוסיף – וכך גם הראות המוגבלת לאחור, וטוב שיש מצלמה. הוויתור המסוים שגורר העיצוב הוא מרווח ראש שאינו מצטיין מאחור, ויחייב מן הסתם אנשים גבוהים להתכופף עם הכניסה.
 
בתנועה
ה-508 מוצגת עם גרסאות חדשות למנוע ה-1.6 ליטר טורבו שיהיה העיקרי בהיצע המקומי. מנוע זה מייצר 180 כ"ס או 225 כ"ס בגרסת GT ומשודך לתיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים. גם הגרסה החזקה אינה תזזיתית, אך היא מייצרת ביצועים טובים בייחוד תחת עומס חלקי – וחשוב מכך: פעולתה מאוד זורמת ונעימה, גם אם פעולת התיבה איטית לפעמים. בכל אופן, משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 8.1 שניות, וזה לא רע. לפחות בהשקה, חטיבת הכוח בגרסת ה-180 כ"ס (8.8 ש' ל-100 קמ"ש) יצרה תחושה מעט פחות זורמת.

פיג'ו 508 – מבחן דרכים (השקה)

 
כאמור, פיג'ו בחרה להשיק את ה-508 במונקו והשתמשה בדרכים ההרריות שמתפתלות סביב הנסיכות כדי להדגיש את יכולתה הדינמית. עיקר הנהיגה היה בגרסת GT שהפגינה יכולות מצוינות עם שינויי כיוון מהירים, המחוזקים על-ידי גלגל ההגה הקטן.
 
היכולת זאת, המבוססת לא מעט על מערך המתלים האדפטיבי שעיקרו שליטה אלקטרונית בבולמים, תורם לריסון המרכב ומטפל היטב ובאופן מעודן גם בפני הכביש. חובבי ההגה יגלו שבתפריט ההתנהגות חסר מרכיב דרמטי מכיוון החלק האחורי, ועדיין הסך הכל מרשים. גרסת ה-180 כ"ס הייתה משום מה מעט פחות מרשימה גם בתחום זה.  
 
מתרשמים
לפחות על הרקע המחייב-אך-נעים-לעין של הנסיכות העשירה, התחושה היא שפיג'ו מצאה כיוון מעניין ויצרה ביצוע נכון המגבים את ההכרזות המפוצצות. פיג'ו 508 נראית נהדר והתחושות הן שהיא משלבת יכולת טובה עם נוחות ועידון באופן שהיה בעבר מומחיות צרפתית. ובסופו של דבר, למרות המראה המיוחד, היא אינה דורשת הקרבה גדולה.
 
כעת צריך רק לקוות כי עם הגעתה לישראל בתחילת 2019, היבואן והיצרן לא יתפתו למחירי אודי, ימשיכו להציע את המחיר התחרותי של פיג'ו וישמרו על הניחוח היוקרתי ברמות הגימור הגבוהות. 

*פורסם במקור ב-9.7.18 (נוסף וידאו)