משרד התחבורה הודיע על תחילת יישום רפורמת מבחני הנהיגה המעשיים, או "טסטים" בשמם הפופולרי. הרפורמה נועדה לקצר באופן משמעותי את התורים למבחנים, שבתקופה האחרונה נמשכו מספר חודשים ועוררו מחאה בקרב מבקשי רישיון נהיגה.

במסגרת הרפורמה, מבחנים יבוצעו באמצעות זכיינים פרטיים, שזכו במכרז של משרד התחבורה. מורי נהיגה יוכלו לזמן תור למבחן לתלמיד שהשלים את מספר השעות הנדרש ועבר בהצלחה מבחן נהיגה פנימי ואת כל הבדיקות הנדרשות. ביה"ס אליו שייך המורה יגיש את הבקשה, ומכון המבחן יאשר את המועד באמצעות מסרון לטלפון סלולרי בתוך 24 שעות בלבד.

הרפורמה כוללת גם שינוי במבחן עצמו, שמעתה יבוצע על-ידי בוחן אקראי שייבחר לפני היציאה למבחן עצמו - זאת במטרה למנוע פגיעה בטוהר הבחינה. כן נקבעו מסלולים עם מאפיינים אחידים, במטרה לוודא שמבקש הרישיון כשיר לנהיגה במגוון תנאים אותם יפגוש לאחר הוצאת הרישיון. מבחני הנהיגה אף יתועדו בווידאו, בכדי לאפשר פיקוח על אופן ביצועם ושירות ראוי, מה שגם יאפשר מנגנון ערעור טוב יותר על תוצאות המבחן במקרה של כשלון.

טסט בצ'יק: רפורמת מבחני הנהיגה בהרצה
הדרך לרישיון מתקצרת


בכך לא נגמרת הדיגיטליזציה של המבחנים: לראשונה הטסטרים ידרגו את הנהגים לפי קריטריונים מובנים, כאשר הם מסמנים טעויות במחשב לוח (טאבלט), והמערכת משקללת אותן לציון סופי. בכך מקווים במשרד התחבורה כי המבחנים יהיו אובייקטיביים יותר ופחות נוטים להתרשמות סובייקטיבית של הבוחן. עלות המבחנים לא השתנתה בעקבות הרפורמה.
 
הנבחנים גם לא יידרשו לתהליך ממושך ומייגע עד לקבלת התוצאה - עבר או נכשל - כאשר בשיטה החדשה התוצאות מתקבלות בהודעה לטלפון בתוך שעתיים מסיום המבחן. 
 
הרפורמה במבחנים מבוצעת באופן מדורג החל מהשבוע, וצפויה להיכנס לתוקף במלואה ב-15 בספטמבר. בחודש הראשון, זמן ההמתנה למבחן יקוצר ל-30 יום לעומת שלושה חודשים ויותר כיום. מה-15 באוגוסט זמן ההמתנה יקוצר ל-14 יום, ומה-15 בספטמבר זמן המתנה יעמוד על בין יומיים לחמישה ימים (שבעה עד 14 ימים למבחן חוזר). 
 
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי "הרפורמה תשפר את השירות באופן דרמטי ותחסוך לתלמידים ולהורים מאות שקלים בלימודי הנהיגה המעשיים".
 
שמעון דיק, מנכ"ל חברת מוטורולה סולושנס ישראל, שפיתחה את המערכת הטכנולוגית של מבחני הנהיגה המעשיים, הוסיף: "אנחנו גאים לקחת חלק במהפכת לימודי הנהיגה בישראל, ולשתף פעולה עם משרד התחבורה בפרויקט כה חשוב. מדובר במערכת שליטה ובקרה מורכבת ביותר אך עם זאת פשוטה לניהול ותפעול. פיתוח המערכת על שכבותיה הרבות דרש חודשים של עבודה ומאמץ של עשרות מהנדסים, ואנחנו מאמינים שהתוצר הסופי ייצור לא פחות ממהפכה בתחום".