פורשה מקאן, רכב הפנאי הקטן והזול בהיצע היצרנית, עובר עדכון של אמצע החיים. כמעט חמש שנים אחרי שנחשף לראשונה בנובמבר 2013, המקאן נדד לסין לטובת רענון שכולל בעיקר שינויים למפרט האבזור ועדכוני עיצוב קלילים.

מלפנים לא נכעס עליכם אם לא תשימו לב לשינויים: יש כעת יחידות תאורה מסוג לד בכל הגרסאות (לד אדפטיבי בבכירות), הפגוש הקדמי זוכה לעדכון קליל בחלקו התחתון ובפתחי האיוורור הצדדיים, ופורשה תציע גווני מרכב ועיצובי חישוקים חדשים.

מאחור השינוי משמעותי יותר, עם פס התאורה הרוחבי שמאפיין את דגמי פורשה המודרניים (בהשראת דגמי עבר, איך לא). מלבד השינויים היחסית קלים הללו, המקאן נותר דומה מאוד לדגם המשווק כיום, והמידות נותרו ללא שינוי מהותי (אורך כולל של 468 ס"מ, רוחב של 192 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים באורך 281 ס"מ).



פורשה לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני (כיום בין 252 ל-440 כ"ס), ולא ידוע על שינויים כלשהם למבחר המנועים. אלו כוללים כיום בישראל את המקאן (החל מ-509 אלף שקל), מקאן GTS (מ-699 אלף) ומקאן טורבו (מ-869 אלף).

פורשה מקאן מתחדש לקראת 2019


ביצרנית מבטיחים עם זאת שיפור למפרט האבזור. כאן תמצאו לראשונה בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית. זו שולטת על הבלמים וההאצה לשמירה על מרחב מהרכב מלפנים, ועד ל-60 קמ"ש גם על ההיגוי. בדרך זו ניתן לצמצם את מידת המעורבות הנדרשת בנהיגה בעיקר בעומסי תנועה בכבישים בינעירוניים.

פורשה מקאן מתחדש לקראת 2019


מלבד זאת, המקאן יציע מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך "11, תפעול קולי מורחב, ניווט מקוון (מזהה עומסים וחסימות בכבישים בזמן אמת), מערכת טיהור אוויר ושמשה מחוממת.

פורשה מקאן מתחדש לקראת 2019


פורשה מבטיחה מלבד כל אלו גם שיפורים ליכולת הדינמית ונוחות הנסיעה. פרטים נוספים על המקאן האירופאי, המיועד גם לישראל, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים - עם הופעת בכורה בתערוכת פאריז באוקטובר.