הונדה החלה בשיווק גרסה חדשה של הסיוויק, שתוצע בדגמי הסדאן וההאצ'בק של המשפחתית הקומפקטית. היא מצוידת בתיבת תשעה הילוכים אוטומטית, ומציעה תצרוכת דלק מרשימה של 24.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. אז מדוע אין כמעט סיכוי לראותה בישראל? 

התשובה נמצאת במנוע אליו משודכת התיבה החדשה, יחידת ה-1.6 ליטר טורבו דיזל החדשה-יחסית שהצטרפה למבחר הסיוויק בחודש מרץ האחרון. המנוע - המיועד בעיקר לשוק האירופאי - מפיק 120 כ"ס ו-30.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד, ומציע ביצועים נאותים - 11 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.

אלא שהשוק הישראלי לא חובב גדול של מנועים הצורכים סולר, במיוחד בקרב משפחתיות זולות יחסית. אחראית לכך בעיקר מדיניות משרד האוצר, שלאורך שנים העניש במיסוי גבוה ואף במגבלות ייבוא שונות מכוניות המונעות במנועי דיזל.

הונדה סיוויק עם תשעה הילוכים - לא לישראל


לכן אפשר גם להבין את תגובת חברת מאיר, לפיה אין תוכניות לשיווק גרסת הדיזל החדשה בישראל. אצלנו הונדה סיוויק מוצעת בשתי גרסאות טורבו בנזין - עם נפח של 1.0 ליטר ו-129 כ"ס או 1.5 ליטר ו-182. שתיהן משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה.