רכב הפנאי הקטן סוזוקי ויטארה, שמתחרה בסיטרואן C3 איירקרוס ושברולט טראקס, יעבור עדכון בקרוב וישווק משנה הבאה עם מנועים חדשים. הרכב, שהוצג לראשונה באוגוסט 2014 ועשה אז צעד די חריג - מעבר לקטגוריה נמוכה יותר מזו שבה היה קודמו - זכה להצלחה נאה בישראל. 

המנוע איתו הוא משווק אצלנו, יחידת 1.6 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-120 כ"ס (אטמוספרי, כלומר ללא סיוע מגדש טורבו), יוצא לגמלאות ויוחלף בשתי יחידות כוח חדשות-ישנות. שתיהן מוגדשות, האחת בנפח 1.0 ליטר (111 כ"ס) והשנייה בנפח 1.4 ליטר (140 כ"ס). זו האחרונה מוכרת לנו מסוזוקי קרוסאובר המחודש, שם היא מספקת אותו הספק ומשודכת לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית.

סוזוקי לא מפרסמת נתונים טכניים מלאים, ובפרט נתוני ביצועים ותצרוכת דלק. כמו כן לא פורסם אילו תיבות הילוכים ישמשו את הוויטארה המחודש. עם זאת ידוע כבר עתה כי יהיו גרסאות ידניות ואוטומטיות, וכי דגם ה-1.0 ליטר יוצע בגרסת הנעה כפולה רק עם תיבה ידנית.

סוזוקי ויטארה מתחדש ל-2019: מנועי טורבו ומערכות בטיחות


חדשות חשובות לא פחות מגיעות במפרט מערכות הבטיחות. הוויטארה מקבל מערכות בטיחות מתקדמות, שאם יגיעו לישראל ייתרו את הצורך במערכת המובילאיי בהתקנה מקומית, איתה הוא משווק כיום. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, זיהוי שלטים והתרעת רכב בשטח מת - בצד הרכב בנסיעה לפנים ומאחור בנסיעה לאחור.

סוזוקי ויטארה מתחדש ל-2019: מנועי טורבו ומערכות בטיחות


מלבד שינויים אלו, הדגם המחודש יציע עדכון קל לעיצוב החיצוני, ובפרט סבכה קדמית ופגוש קדמי חדשים, חישוקים בעיצוב חדש, גווני מרכב חדשים ותאורה אחורית מסוג לד. בתא הנוסעים סוזוקי מבטיחה עדכון קל לעיצוב, כמו גם פלסטיקים רכים יותר בחלק העליון של הקונסולה, לתחושה מהודרת יותר.

סוזוקי ויטארה מתחדש ל-2019: מנועי טורבו ומערכות בטיחות


פרטים נוספים על הוויטארה המחודש, ובכלל זה מה מהחידושים יגיע לישראל, צפויים להתפרסם בחודש ספטמבר. רכב הפנאי מוצע כיום בישראל במחיר של החל מ-125,500 שקל.