הקומפקטית הספורטיבית של הונדה, הסיוויק טייפ R, מסיימת את הטיול שלה בין מסלולי המירוץ הפופולריים באירופה, עם שיא מסלול נוסף. בהונגריה, הונדה סיוויק טייפ R רשמה שיא חדש במסלול ההונגרורינג, כאשר מאחורי ההגה יושב ג'נסן באטון, אלוף הפורמולה 1 הבריטי.

באטון, שזכה במירוץ הראשון בקריירת הפורמולה 1 שלו בהונגרורינג, רשם שיא חדש למכונית הנעה קדמית עם הטייפ R. הקומפקטית הספורטיבית רשמה זמן הקפה של שתי דקות, 10 שניות ו-19 מאיות, כל זאת במסלול טכני באורך 4.38 ק"מ.

זהו השיא החמישי השנה שהטייפ R שוברת. קדמו לו שיאי מסלול בסילברסטון (בריטניה), אסטוריל (פורטוגל), ספא-פרנקורשמפ (בלגיה) ומגני קור (צרפת). בשנה שעברה, גרסת טרום-ייצור של הטייפ R שברה גם את שיא הנורבורגרינג בגרמניה.

ההישג הושלם: שיא מסלול נוסף להונדה סיוויק טייפ R
ג'נסון באטון והטייפ R


"הגענו לכאן להונגרורינג, איפה שזכיתי במירוץ ה-F1 הראשון שלי ב-2006 עם הונדה, ואני מאוד שמח על מה שעשינו", אמר באטון בתום הקפת השיא. "הדבר הראשון ששמתי לב אליו ברגע שעזבתי את אזור ההיערכות, הוא כמה המכונית ניטרלית. אני מגיע מרקע לא ממוקד הנעה קדמית, כך שזה מאוד שונה עבורי, אבל מכיוון שהטייפ R כל-כך מאוזנת זה מיד היה מהנה וטבעי.

"הדבר שהכי הפתיע אותי הכי הרבה הוא כמה מאוחר אתה יכול לבלום עם המכונית הזו. גם התיבה הידנית עובדת ממש טוב. רוב המכוניות כיום לא מגיעות עם תיבות ידניות, כך שזה נחמד שיש את התחושה הידנית. אתה תמיד מרגיש הרבה יותר מחובר למכונית".