הונדה חשפה את מתיחת הפנים של ה-HR-V ה"אירופאי", כלומר הדגם שמיועד גם לשוק הישראלי. זאת, חצי שנה בדיוק אחרי שמתיחת פנים דומה הוצגה ביפן - שם ה-HR-V משווק בשם "וזל" (Vezel). 

הונדה HR-V, רכב פנאי קטן המתחרה במאזדה CX-3 וסיטרואן C3 איירקרוס, הוצג בדור הנוכחי בשנת 2013. שש שנים ארוכות חלפו, והעדכון שמגיע לאירופה כעת כולל עדכון קל יחסית. מבחוץ השינוי העיקרי הוא בסבכה, כעת עם פס כרום גדול יותר, בעוד תאורת היום תהיה עם נורות לד בכל הגרסאות, ואורות הדרך הקדמיים והאחוריים לד מלא בגרסאות הבכירות.

גרסת הבנזין המשווקת גם אצלנו - מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם 130 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית - מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.2 שניות (ללא שינוי). תצרוכת הדלק עומדת על 18.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה - גם כאן, ללא שינוי. למרות זאת, בהונדה מבטיחים כי שינויים שבוצעו לבוכנות ושרשרת התזמון, יניבו דיווידנד בבלאי נמוך יותר - כלומר באמינות עדיפה.

בדרך לישראל: הונדה HR-V מחודש


חידוש חשוב לא פחות יגיע באביב הבא, אז תצטרף למבחר לראשונה גרסת טורבו, עם נפח של 1.5 ליטר והספק משוער של 182 כ"ס (מנוע דומה לזה שמוצע כיום בהונדה סיוויק בישראל). מפרט טכני של גרסה זו - ובפרט הספק, מומנט, ביצועים ותצרוכת דלק, יפורסמו בהמשך. הונדה תציע גם גרסת דיזל חדשה (1.6 ליטר), שלא רלוונטית לישראל.

בדרך לישראל: הונדה HR-V מחודש


מלבד המנוע החדש ועדכון החרטום, ה-HR-V המעודכן מציע גם גוון חדש למרכב (כחול כהה), שיפור לבידוד הרעשים ולעידון בזמן הנסיעה, וברמות האבזור הבכירות גם מערכת ביטול רעשים - שמפחיתה תדרים מסוימים של רעש על-ידי מיקרופונים בתא הנוסעים והשמעת תדר "מבטל" מהרמקולים. זוהי פעולה שתוצאותיה דומות לאוזניות מבטלות רעשים.

בדרך לישראל: הונדה HR-V מחודש


ומתי כל זה יגיע לישראל? מחברת מאיר, יבואנית הונדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק ה-HR-V המחודש צפוי להתחיל לקראת סוף השנה או תחילת 2019. בשלב זה לא ידוע האם גרסת הטורבו תגיע אלינו, ואילו שינויים צפויים במפרט האבזור, אם בכלל.