המשפחתית הקומפקטית של הונדה, הסיוויק, עוברת מתיחת פנים קלילה. בהודעה שהיצרנית היפנית פרסמה בארה"ב, נמסר כי הדגם זוכה לעדכון לעיצוב, רמת גימור חדשה וחשוב מכל - מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות. בשלב זה זמינות בעיקר תמונות של גרסת הקופה, בעוד פורסמה רק תמונה אחת של הסדאן ותמונות של ההאצ'בק נשמרות, כפי הנראה, לבכורה בתערוכת פריז בתחילת אוקטובר.

הונדה סיוויק זוכה להצלחה נאה בארה"ב, ובהתאם היפנים בחרו שלא לשנות באופן משמעותי את העיצוב המיוחד. מה בכל זאת השתנה? יש פגוש קדמי חדש, שכולל סבכה ארוכה המחוברת לבתי תאורת היום. אלו האחרונים זוכים גם לעיטור כרום, בעוד עיטור הכרום הענקי בחלק העליון של החרטום, מסביב לסמל הונדה, יוצע גם ב"שחור פסנתר", צבע שהיה זמין עד עתה רק בגרסה החצי-ספורטיבית (Si) ובדגם ההאצ'בק.

הונדה מוסיפה גם רמת גימור חדשה בשם "ספורט", שבניגוד ל-Si לא מציעה הבדל מכני מגרסאות רגילות, אך כן עיצוב ספורטיבי יותר - למשל ספויילר אחורי, חלקי מרכב שונים בשחור, פגוש אחורי עם דמוי-מסיט רוח, פתח מפלט בהשראת ה-Si וחישוקי "18. הספורט תוצע בשידוך למנוע ה-2.0 ליטר שלא זמין בישראל, וכמו ה-Si (עם 1.5 ליטר טורבו ו-205 כ"ס), הסיכויים לראותה אצלנו קלושים.

רענון קליל: הונדה סיוויק מתחדשת
הונדה סיוויק קופה, שלא נמכרת בישראל

מנוע ה-1.5 ליטר טורבו "שלנו", עם 182 כ"ס, לא עבר עדכון לפי שעה. חידוש חשוב הרבה יותר כאמור, נמצא במפרט הבטיחות. הונדה מבטיחה כי מעתה כל הסיוויק הנמכרות בארה"ב יוצעו עם מערכת ה-"Honda Sensing" (חישת הונדה). זו כוללת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי ובקרת שיוט אדפטיבית.

רענון קליל: הונדה סיוויק מתחדשת


מערכות אלו לא זמינות בישראל בסיוויק סדאן כלל, זאת לאחר שהגרסה הבכירה איתן הוצעו עזבה את ישראל לאחרונה. יש לקוות שיבואנית המותג תתקן זאת, ולו רק בגלל ההבטחה של הונדה, לפיה היא מתחייבת להציע את מערכות הבטיחות המתקדמות כאבזור תקני בכל המכוניות. מהלך זה ייכנס לתוקף מ-2022. נכון לעתה לא ידוע מתי תוצג הסיוויק ה"אירופאית" המעודכנת (אם כי השקה בתערוכת פריז הקרובה נראית סבירה), ובהתאם מתי תושק גם בישראל. בהקשר זה נציין כי למרות שהוצגה עוד בשנת 2015, הסיוויק הנוכחית הושקה בישראל רק אשתקד.