פולסטאר (Polestar), שהחלה כסדנת שיפורים של וולוו (חיצונית ואחר-כך רשמית) וכיום היא מותג בפני עצמו, משיקה חבילת שיפור מעניינת לדגמי ההנעה הכפולה של וולוו.

מדובר בתוכנת ניהול חדשה למערכת ההנעה הכפולה, שתאפשר העברת יותר כוח לגלגלים האחוריים ולזמן ממושך יותר. בפולסטאר מסבירים כי מטרת התוכנה להציע יכולת דינמית משופרת לחובבי נהיגה ספורטיבית, ובפרט שיפור להיגוי, כושר התמרון, כניסה לפנייה ושליטה טובה יותר בתנועות המרכב בפניות. 

"אנחנו תמיד מחפשים דרכים לשפר את חווית הנהיגה של מכוניות וולוו, והשדרוג הזה הופך את ההנעה הכפולה לחלקה ודינמית יותר בו-זמנית", כך על-פי הנריק גרין, סגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח בוולוו. 

פולסטאר מעבירה כוח בוולוו לאחור


כדי ליהנות מהמצב החדש, הנהג יידרש לבחור במצב הנהיגה "דינמיק" בבורר מצבי הנהיגה. חלוקת הכוח המוטה יותר לאחור תפעל גם כאשר בקרת היציבות מנותקת. ובמילים אחרות, בוולוו רוצים שתחשבו על מכוניות ההנעה הכפולה שלהם פעם הבאה שיתחשק לכם דריפט. 

מלבד חלוקת הכוח השונה, פולסטאר מציעה עוד שיפורים: תגובת מצערת חדה ומהירה יותר, העברות הילוכים מהירות יותר בתיבת ההילוכים האוטומטית עם נקודות העברה מאוחרות יותר, וגם שמירה על הילוך נמוך בפניות לשיפור היציבות ושמירה על מהירות במהלך והאצה ביציאה מפנייה. חלק מחבילות הביצועים של פולסטאר מציעות גם תוספת כוח.

פולסטאר מעבירה כוח בוולוו לאחור


את מערכת ניהול חלוקת הכוח החדשה ניתן להזמין בדגמי בנזין ודיזל עם הנעה כפולה מסדרות 40, 60 ו-90 של וולוו, החל מעתה. הן אינן זמינות בגרסאות הכלאיים, שלטענת וולוו כבר מציעות חלוקת כוח מיטבית בין הסרן הקדמי לאחורי תודות לסיוע החשמלי.