ב.מ.וו סדרה 3 החדשה, שצפויה להגיע לישראל בשנה הבאה, עורכת מבחנים אחרונים על מסלול הנורבורגרינג. המסלול המפרך, שהפך למקום האהוב ביותר על יצרניות שרוצות להפגין יכולת ספורטיבית, משמש את ב.מ.וו לכיולים אחרונים של המשפחתית הגדולה.

הדור החדש, שיוצג בעוד מספר שבועות, צפוי להגיע לישראל במחצית הראשונה של 2019 - כך נמסר ל"אוטו" מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. הוא יהיה ארוך ורחב מקודמו, אך גם קל יותר בכ-55 ק"ג, עם מרכז כובד נמוך ב-10 מ"מ ועם חלוקת משקל מושלמת בין הסרנים (50-50), כך על-פי היצרנית.

שילוב בין נוחות ביומיום ליכולת דינמית משובחת בנהיגה ספורטיבית, הוא סימן ההיכר של הסדרה 3 לאורך השנים. הדור האחרון זנח מעט מהספורטיביות לטובת נוחות, וביצרנית מבטיחים כעת כי המיקוד יחזור לאיזון טוב יותר בין השתיים.

עובדת קשה: ב.מ.וו סדרה 3 חדשה בנורבורגרינג


לצורך כך הסדרה 3 מאמצת מערך מתלים חדש לחלוטין, עם בולמים חדשים שמסוגלים להעלים טוב יותר רעידות בשלבי פעולה שונים, ומבלי להתפשר על לוחמה בזוויות הגלגול (נטיית המרכב בפנייה). הגרמנים מבטיחים גם שיפור משמעותי לקשיחות המבנית, קשיחות המתלים ומפסקי סרנים רחבים יותר, שיסייעו ליציבות.

למי שכל זה לא יספיק, יוכל להזמין את שלדת ה-"M ספורט", שתציע הנמכה של 10 מ"מ, מתלים קשיחים יותר ותוספת של מוטות גישור ומייצבים עבים. לטענת ב.מ.וו, הערכה החדשה תהיה ספורטיבית יותר מזו שמוצעת כיום, ותכלול באופן תקני גם היגוי בעל יחס העברה משתנה - מספר הסיבובים משתנה בהתאם למהירות, לשיפור היציבות והפחתת רגישות - למשל בשיוט בינעירוני. גרסאות ה-M-ספורט יצוידו גם בחישוקים קלים ייחודיים ובצמיגים בעלי מידות שונות מלפנים ומאחור.

עובדת קשה: ב.מ.וו סדרה 3 חדשה בנורבורגרינג


מתחת למכסה המנוע, ב.מ.וו מכינה את מה שהיא מגדירה כמנוע ארבעה צילינדרים החזק ביותר בייצור סדרתי של המותג. נתונים טכניים של מנוע הטורבו-בנזין, שישכון בגרסת ה-330i, לא פורסמו. כיום גרסה זו מצוידת ביחידת 2.0 ליטר עם 252 כ"ס, שמאיצה את הסדרה 3 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.8 שניות. גם מנוע השישה צילינדרים של ב.מ.וו (3.0 ליטר), צפוי לחזור עם קרוב ל-360 כ"ס (340i).

עובדת קשה: ב.מ.וו סדרה 3 חדשה בנורבורגרינג


פרטים נוספים על ב.מ.וו סדרה 3 החדשה צפויים להתפרסם בקרוב. נכון לעתה לא ידוע אילו גרסאות צפויות להגיע לישראל בדור החדש, ומה יהיה מחירן. כיום הסדרה 3 מוצעת בישראל במחיר של החל מ-230,000 שקל (318i).