מירוצי הדראג הפופולריים של ארה"ב זוכים לחיזוק. פורד חשפה גרסת דראג רשמית חדשה של המוסטנג, הקוברה ג'ט (Cobra Jet), שמציינת השנה 50 שנה מאז הוצגה לראשונה.

הקוברה ג'ט היא מכונית מירוץ ממוקדת, עם משימה אחת בלבד: להאיץ כמה שיותר מהר מעמידה לרבע מייל (כ-400 מטרים). פרטים טכניים מלאים עדיין אין, אך פורד מבטיחה כי הגרסה החדשה היא הקוברה ג'ט החזקה והמהירה ביותר אי-פעם, וכי תשלים את המיאוץ לרבע מייל בכ-8.5 שניות בלבד.

המוסטנג למירוצי דראג מצוידת במנוע מוגדל נפח (5.2 ליטר), עם שמונה צילינדרים ומגדש על ענקי (שלושה ליטר). יחידת הכוח מבוססת על מנוע ה-GT, לו נפח של 5.0 ליטר בייצור סדרתי ו-466 כ"ס. פורד כאמור לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני מלא, אך מבטיחה מהירות מרבית של יותר מ-240 קמ"ש (שפחות חשובה במירוצי דראג מהאצה מהמקום).

מלכת הדראג בת 50: מוסטנג קוברה ג'ט חוזרת


הקוברה ג'ט תוצע בלבן או אדום, ועם תגי "50 שנה" לציון הזמן שעבר מאז 1968, אז הוצגה לראשונה. ניתן יהיה להזמין גם את הגרפיקה החגיגית שמופיעה בתמונות. כנדרש ממכונית מירוץ, הקוברה ג'ט עומדת בתקינות ה-NHRA (התאחדות ההוט רוד הארצית) כולל כלוב התהפכות תקני ומושביה התקינת ה-FIA (הפדרציה הבינלאומית למכוניות). למעשה, מדובר במכונית מוכנה למירוצים.

מלכת הדראג בת 50: מוסטנג קוברה ג'ט חוזרת
הקוברה ג'ט המקורית מ-1968

והמחיר? כדאי שתחזיקו חזק בכיסא. רק 68 יחידות ייוצרו (לציון שנת הייצור), וכל אחת מהן תעלה החל מ-130 אלף דולר - כ-476 אלף שקל לפני מסים.