פורד חשפה את גרסת הרפטור (Raptor, עוף דורס) של הריינג'ר (Ranger, שומר-יערות). הטנדר הקטן יחסית של פורד, שמתחרה באירופה בטויוטה היילקס ואיסוזו די-מקס, הופך כאן לחיית שטח מרשימה, בהשראת אחיו הגדול, ה-F-150 רפטור.

כיאה לדגם המיועד לאירופה, הריינג'ר רפטור מצויד במנוע דיזל - עם נפח של 2.0 ליטר, שני מגדשים, 213 כ"ס ו-50.9 קג"מ, נתונים מרשימים מאוד לנפח. נתוני ביצועים לא פורסמו. המנוע החזק בהיצע הריינג'ר משודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (מה-F-150) והנעה כפולה.

פורד לא הסתפקה בזה, ומבטיחה שהרפטור יציע יכולת שטח מרשימה בכל תנאי, גם קיצוני במיוחד. לצורך כך יש לו צמיגי שטח שפותחו במיוחד על-ידי BF גודריך (285/70-17), מתלי שטח ספורטיביים ובלמים משודרגים.

זה לא משחק: פורד ריינג'ר רפטור לחיות שטח


בנוסף, מערכת סיוע השטח של פורד, המבוססת על בקרת היציבות, תציע מבחר תוכניות נהיגה: רגילה, ספורט, דשא/חצץ/שלג, בוץ/חול, סלעים ולאמיצים ביותר - מצב "באחה", על שם ראלי באחה ולטובת נהיגת שטח מהירה ותובענית במיוחד.

זה לא משחק: פורד ריינג'ר רפטור לחיות שטח


פורד ריינג'ר רפטור הוצג באופן חריג בתערוכת משחקי המחשב "גיימסקון" (Gamescon), זאת לצד השתתפותו באחד ממשחקי הדגל החדשים של מיקרוסופט (Xbox) - פורצה הורייזן 4 (Forza Horizon). זה גם יהיה המקום היחיד בו נוכל לפגוש בו בישראל - שכן מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, נמסר כי אין כוונה להציע בישראל את הריינג'ר כלל, ואת הרפטור בפרט.