אודי חשפה מכונית תצוגה חשמלית חדשה, שמכונה PB18 אי-טרון (e-tron) - חיבור של ראשי התיבות "Pebble Beach" (פבל ביץ'), שם הוצגה, והספרות "18" שמשמשות את מכונית הלה-מאן של היצרנית (R18).

ל-PB18 עיצוב מרהיב שממשיך את קו רכבי התצוגה של אודי מהשנים האחרונות, ובפרט את האייקון (Aicon) האוטונומית שהוצגה אשתקד. הפעם אודי הלכה בכיוון ההפוך, והתמקדה בחווית נהיגה אנושית במקום ממוחשבת - ל-PB18 אין עזרי נהיגה (מלבד בקרת יציבות) והיא מיועדת לימי מסלול וביצועים, לעומת שיוט יומיומי נינוח ונשלט מחשב באייקון.

מערכת ההנעה החשמלית כמעט זהה, עם מנוע חשמלי קדמי (204 כ"ס) וצמד מנועים חשמליים אחוריים (476 כ"ס יחד), שיוצרים הנעה כפולה לא קבועה. יחד המערכת מספקת 680 כ"ס ו-84.6 קג"מ, כאשר להאצות קצרות יש לה הספק רגעי של 775 כ"ס. עם משקל עצמי של פחות מ-1,550 ק"ג, לא פלא שה-PB18 מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כשתי שניות.



לא פחות חשוב, טווח הנסיעה - יותר מ-500 ק"מ לפי שיטת המבחן החדשה שנכנסה לתוקף השנה, כך על-פי אודי. זמן הטעינה אף הוא מרשים, כאשר שימוש בעמדת טעינה מהירה (800 וולט) יאפשר טעינת המצברים בתוך 15 דקות בלבד.

מ-2 יוצא 1: מכונית תצוגה מרהיבה של אודי


ה-PB18 היא מכונית נמוכה ורחבה למדי - אורכה 453 ס"מ, רוחבה 200 ס"מ וגובהה 115 ס"מ בלבד. בסיס הגלגלים דומה למשפחתית קומפקטית מודרנית - 270 ס"מ. אודי בחרה בעיצוב שמזכיר את רכבי השוטינג ברייק (מעין סטיישן שלוש דלתות), ותודות לכך תא המטען נדיב יחסית בגודלו - 470 ליטר. לכן לא פלא שהיצרנית טרחה לעצב מזוודות מיוחדות למכונית התצוגה.

מ-2 יוצא 1: מכונית תצוגה מרהיבה של אודי


אבל החידוש המעניין ביותר נמצא דווקא בתא הנוסעים, שם מכונית העל הדו-מושבית מציעה רעיון מעניין: מושב הנהג נע על מסילה משמאל למרכז, לטובת תנוחת נהיגה וחלוקת משקל אידאליות בנהיגת מסלול. בכך היא הופכת למעשה מדו-מושבית לחד-מושבית, כאשר ההגה והדוושות שלא מחוברים פיזית (אלא בתקשורת קווית), נעים אף הם למרכז.

מ-2 יוצא 1: מכונית תצוגה מרהיבה של אודי


נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לייצור מכונית העל המרשימה. דגם חשמלי ראשון של אודי יוצג בחודש הבא, ויהיה איך לא רכב פנאי (אי-טרון). נותר לקוות שאם לא תגיע לייצור, ה-PB18 לפחות תשפיע על עיצוב דגמי אודי עתידיים.