קיה חשפה רכב פנאי גדול במיוחד, שמיועד לשוק האמריקאי ולליבם של חובבי ה-SUV הגדולים ביותר. במילים אחרות, יצרנית הרכב הקוריאנית תנסה לנגוס בפלח השוק הריווחי מאוד של רכבי הפנאי בגודל מלא, שנשלט ברובו על-ידי יצרניות הרכב האמריקאיות.

לרכב החדש, שנקרא טלורייד (Telluride, שמה של עיירה ואתר סקי מפורסמים בקולורדו), עיצוב קופסתי ושמרני למדי, במיוחד מלפנים ומהצד. הוא אף נראה צנוע במופגן מרכב התצוגה הקודם תחת אותו שם, מינואר 2016. חלק מזה מוסווה באב הטיפוס שנחשף בשבוע העיצוב של ניו יורק, משום שרכב התצוגה אובזר לעייפה בפריטי שטח וסטייל שלא רלוונטיים לדגם הסדרתי.

אז תנסו להתעלם מרצועות העור, מצמיגי השטח הקיצוניים ומהגלגל החלופי המותקן על השמשה האחורית, סולם הצד וערכת הצליחה הכוללת פתח מפלט עילי - כל אלו לא יוצעו בטלורייד הסדרתי. רכב התצוגה, אגב, עוצב יחד עם ברנדון מקסוול, מעצב אופנה ומי שאחראי לסטייל של לא אחרת מליידי גאגא.

קיה טלורייד: רכב פנאי ענקי לאמריקה


קיה לא פרסמה מפרט טכני של הטלורייד, ובכלל זה מידות - אך צפו לאורך של יותר מחמישה מטרים ורוחב של קרוב לשניים בדגם הסדרתי. פרטים נוספים על רכב הפנאי הגדול ביותר של היצרנית, שימוצב מעל הספורטאז' והסורנטו, צפויים להתפרסם במהלך שנה הבאה.