המסורת הזו, של סקירת החידושים בהיצע הדגמים המתפרסמת בראש השנה בצמוד לחודש ספטמבר, נוצרה באותם ימים שהייתה שנת דגם וזו התחילה בתקופה זו. גם כאן נרשמו שינויים, אבל נאמנים למסורת – וגם לתחילת עונת התערוכות וההכרזות – אנו מפרסמים את רשימת הדגמים החדשים והמחודשים ששיווקם צפוי בישראל בשנת תשע"ט/2019. 

סקירה זו נחלקת לשתיים. אחרי שבחלק הראשון דיווחנו על הדגמים שמועד הגעתם לישראל ידוע, כעת אנו מפרסמים את החלק השני – דגמים שיוצעו בישראל במהלך 2019, אך כרגע ללא מועד שיווק ספציפי. מכיוון שכך, הדגמים ברשימה מסודרים לפי סדר א"ב

במספרים
במהלך השנה ורבע הקרובה אמורים להיות מושקים בישראל 128 דגמים – רובם (40) דורות חדשים לדגמים קיימים, בעוד שהשאר אלו דגמים מחודשים (38), דגמים חדשים לחלוטין או כאלו שלא שווקו כאן (26) או גרסאות חדשות לדגמים קיימים (24). 

חלוקת הדגמים החדשים לפלחי שוק מגלה כי מרבית החידושים יהיו במשפחתיות הקומפקטיות (17). פלחי שוק נוספים שבהם יהיו שינויים רבים יחסית הם דגמי הפנאי הבינוניים (15 דגמים), ונתון דומה יהיה בדגמים עם הקשר ספורטיבי. חידושים רבים יהיו במשפחתיות הגדולות ודגמי הפנאי הגדולים (13 דגמים בכל קטגוריה), בדגמי הפנאי הקומפקטיים (12 דגמים) ובדגמי הפנאי הקטנים (10 דגמים). 

מתוך 128 הדגמים, 23 דגמים (18%) יוצעו עם אפשרות למערכת הנעה היברידית ולפחות 13 דגמים (10%) יוצעו עם מערכת הנעה חשמלית – סך הכל, מעל לרבע מכלל הדגמים יוצעו עם מערכות הנעה מתקדמות, שפחות נסמכות על בעירה פנימית. 
_________________________________

אודי A4
דגם מחודש. מתיחת פנים עדינה למשפחתית הגדולה והצעירה יחסית (2015).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


אינפיניטי QX50
דור חדש, שני, לרכב הפנאי הבינוני. מבוסס על רצפה חדשה – הפעם עם הנעה קדמית, ולא אחורית. החידוש המרכזי – מנוע בעל יחס דחיסה משתנה, פעולה המתאפשרת באמצעות שליטה באורך מהלך הבוכנות (על ידי שינוי זווית גל הארכובה). מעבר לכך, למנוע החדש 4 צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר ומגדש טורבו. ההספק – 268 כ"ס ו-38.7 קג"מ. 

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


אם.ג'י 3
דגם מחודש. בשינויים – הופעה חיצונית ופנימית שונה (כולל מסך מגע בגודל "8) ומבחר מערכות הנעה מעודכן; מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר חוזק ומוצע כעת גם עם תיבה אוטומטית. לצדו מנוע בנזין נוסף, חדש, בנפח 1.2 ליטר ועם תיבה ידנית בלבד.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


אם.ג'י HS
דגם חדש של רכב פנאי בינוני. בעל רצפה דומה וממדים דומים ל-RX5 – דגם פנאי אחר של היצרנית, שנמצא בישראל לצרכני תקינה. כרגע אין הרבה מידע על הדגם, פרט לכך שהוא אמור להיות מעט גדול יותר מ-RX5 ושמבחר מערכות ההנעה שלו יהיה מבוסס על מנועי טורבו בנזין בנפחי 1.5 ו-2.0 ליטר (170 ו-220 כ"ס, בהתאמה) עם תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. ייתכן וכמו RX5, גם HS יוצע עם אפשרות למערכת הנעה היברידית נטענת-רשת, או חשמלית לחלוטין.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ג'יפ סקרמבלר
דגם חדש של טנדר, על בסיס שלדת ג'יפ רנגלר JL החדש – אחרי יותר מ-30 שנה מאז הופסק ייצור הדגם המקורי. הרבה פרטים עוד אין, אבל על פי ההערכות, מדובר יהיה בטנדר 1 טון, בסגנון טויוטה היילקס ופולקסווגן אמארוק. האורך הכללי יהיה 520 ס"מ ואורך הארגז ינוע בין 1.5 מטר ל-1.8 מטר.

עוד ידוע כי מבחר מערכות ההנעה צפוי להיות דומה לשל רנגלר (כולל רוביקון) – על בסיס מנועי V6 בלבד, בנזין 3.6 ליטר או דיזל 3.0 ליטר – וכי ניתן יהיה להזמין את הדגם עם גג קשיח הניתן לפירוק, או גג רך, כמו ברנגלר רגיל.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

דגם התצוגה גלדיאטור, מ-2005

ג'יפ צ'ירוקי
דגם מחודש. העדכון כולל שינויים בהופעה החיצונית ושיפור סביבת הנהג (איכות ייצור, תקשורת משופרת), לצד עדכון מבחר מערכות ההנעה; הגרסאות המיועדות לאירופה תהיינה מצוידות במנוע דיזל 2.2 ליטר בעל שתי רמות הספק (150 ו-195 כ"ס), כאשר את מנוע הבנזין הנוכחי – V6 בנפח 3.2 ליטר, 272 כ"ס – יחליף מנוע 2.0 ליטר טורבו בעל הספק דומה.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ג'יפ רנגייד
דגם מחודש. העדכון כולל שינויים בהופעה החיצונית ושיפור סביבת הנהג (איכות ייצור, תקשורת משופרת), לצד עדכון מבחר מערכות ההנעה; את מנוע הטורבו בנזין 1.4 ליטר הקודם יחליף כעת מנוע בנפח 1.3 ליטר, שיוצע עם שתי רמות הספק – 150 או 180 כ"ס – ביחד עם תיבת 9 הילוכים והנעה קדמית או כפולה. 

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ג'יפ רנגלר
דור חדש (JL) לרכב השטח – בפעם הרביעית עם השם רנגלר, אבל ממשיך ישיר של הג'יפ הראשון מ-1941. למרות ההופעה הדומה, מדובר ברכב חדש לגמרי – פרט למנוע הבנזין בנפח 3.6 ליטר, שהוצע עוד בדגם הקודם (JK). בישראל, רנגלר יוצע עם מנוע 3.6 ליטר המוזכר, ותיבה אוטומטית עם 8 הילוכים (תוצע גם גרסה עם תיבה ידנית, לא אצלנו).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


דאצ'יה דאסטר
גרסאות חדשות. מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר יוחלף במנוע חדש, מהפיתוח המשותף של רנו-ניסאן ומרצדס: 1.3 ליטר, עם 130 או 150 כ"ס, עם מומנט גדול מבעבר בכ-20%-25% (תלוי בגרסה). כרגע אין מידע בנוגע להתווספות תיבה אוטומטית עבור גרסאות אלו. בנוסף, הדגם המעודכן יוצע עם מערכת מולטימדיה מתקדמת יותר, הכוללת צימוד של קארפליי ואנדרואיד אוטו.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


די.אס 7 קרוסבק היברידי
גרסה חדשה. רכב הפנאי הבינוני יוצע בקרוב גם בגרסה היברידית נטענת-רשת, המבוססת על מנוע בעירה פנימית (1.6 ליטר טורבו) ושני מנועים חשמליים, הניזונים (גם) מסוללה בעלת הספק של 13 ק"ו/שעה. ההספק המשולב של כל מערכת ההנעה – 300 כ"ס. הכוח מועבר לכל ארבעת הגלגלים בשתי דרכים שונות – סרן קדמי מקבל מומנט באמצעות מנוע הבעירה הפנימית (ותיבת 8 הילוכים), בעוד שהסרן האחורי מקבל מומנט באופן ישיר (הינע סופי).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


דודג' ראם
דור חדש – חמישי, חדש לחלוטין – לטנדר הגדול. נכון להיום, גרסת 3500 הרלוונטית לישראל טרם הוצגה, אולם מחשיפת גרסת 1500 – הגרסה היותר-קלה בסדרה – ניתן ללמוד כי הדגם החדש קשיח מקודמו (גם בשלדה וגם במרכב) וקל ממנו בכ-100 ק"ג – לא מעט בזכות שימוש בחלקי מרכב ומתלים מאלומיניום. 

המידע המלא על מערכת ההנעה טרם נחשף, אולם את גרסת 3500 צפוי לשרת מנוע חדש – עדיין בנפח 6.7 ליטר, מתוצרת קאמינס – העשוי מברזל גרפיטי דחוס (CGI) לטובת הפחתת משקל ושיפור העמידות. הספק המנוע צפוי להיות כ-430 כ"ס.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


הונדה CR-V
דור חדש – חמישי, חדש לחלוטין – לרכב הפנאי הקומפקטי. מבוסס על הרצפה החדשה של הונדה ובעל ממדים גדולים מבעבר. שני החידושים העיקריים בדגם החדש – אפשרות ל-7 מושבים ואפשרות למערכת הנעה היברידית; זו האחרונה היא מסוג פחות מתקדם מהמקובל, עם סוללה בעלת הספק נמוך למדי (1.3 ק"ו/שעה) וללא אפשרות לטעינה חיצונית. בנוסף, צפויה להיות מוצעת גרסת 1.5 ליטר טורבו עם תיבה אוטומטית-רציפה.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


הונדה HR-V
דגם מחודש. עיקר השינויים – הופעה חיצונית שונה מבחוץ ובידוד משופר לתא הנוסעים (כולל אפשרות למערכת סינון רעשים). גם מערכות ההנעה חודשו – מנוע הבנזין בנפח 1.5 ליטר, המוצע גם בישראל, תוכנן מחדש (בוכנות, מערכת תזמון) ומבחר הגרסאות הורחב, בין השאר, עם התווספות גרסת 1.5 ליטר טורבו בנזין עם 182 כ"ס.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


הונדה סיוויק
דגם מחודש. שונה מהנוכחי בעיקר בהופעה החיצונית.

וולוו S60
דור חדש, שלישי, חדש לחלוטין. S60 החדשה גדולה מקודמתה באופן משמעותי ותהיה לוולוו הראשונה עם אחת משתי מערכות הנעה היברידיות – כל אחת מהן מבוססת על אחד משני מנועי הבנזין (אחד עם מגדש טורבו, שני עם מגדש טורבו ומגדש על) בתוספת מנוע חשמלי הניזון מסוללה בעלת הספק של 10.4 ק"ו/שעה; ההספק המשולב לכל גרסה הוא 340 ו-390 כ"ס בהתאמה. 

הגרסה ההיברידית החזקה תוצע גם בגרסה מחוזקת של חטיבת 'פולסטאר', כולל כיול מתלים שונה.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


טויוטה אייגו
דגם מחודש. עיקר השינויים באים לידי ביטוי בהופעה החיצונית ובאיכות החיים בתא הנוסעים, לאמור בידוד רעשים עדיף ותקשורת משופרת (צימוד לקארפליי ואנדרואיד אוטו). המנוע הוא אותו מנוע בבסיסו (3 צילינדרים, 1.0 ליטר) אבל הוא שונה מקודמו – יחס הדחיסה שלו גבוה יותר, יש בו שני מזרקי דלק לצילינדר וחלקים פנימיים שונים בעלי חיכוך מופחת.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


טויוטה פריוס
דגם מחודש, ככל הנראה עם הופעה חיצונית שונה ופחות אוונגרדית. טרם הוצג.

טויוטה קורולה
דור חדש, מספר 12(!). בדור החדש חוזרת קורולה להיות משפחת דגמים – זאת עקב הפסקת בידול שמה הנפרד של גרסת ההאצ'בק. קורולה החדשה מבוססת על רצפת TNGA שכבר כיום משרתת מגוון דגמים רחב (מ-C-HR ועד קאמרי) ומוצעת עם מספר מערכות הנעה – בהן מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין (116 כ"ס) עם תיבה ידנית או אוטומטית-רציפה ושתי גרסאות היברידיות (1.8 ליטר ו-2.0 ליטר) עם הספק של עד 180 כ"ס. 

הדגם החדש הוצג עד היום רק בגרסאות האצ'בק וסטיישן, בעוד שגרסת סדאן צפויה בהמשך. 

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


טויוטה ראב 4
דור חדש – חמישי – לדגם הפנאי הקומפקטי. כמו קורולה ודגמי טויוטה אחרים מהדור האחרון, גם ראב 4 נשען על רצפת TNGA המודולרית, ועושה שימוש במערכות הנעה חדשות; כרגע מדובר על שתי מערכות הנעה, ששתיהן מבוססות על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר חדש, בגרסה אחת 'רגילה' ובגרסה נוספת היברידית (מערכת חדשה אף היא, שונה מזו הקיימת בדגם היוצא). 

לשתי הגרסאות הנעה כפולה קבועה תקנית, אולם בגרסה ה'רגילה' יש תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים, לעומת מפצל-כוח בגרסה ההיברידית.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


יגואר F-פייס SVR
גרסה חדשה, ספורטיבית, לרכב הפנאי הגדול. החידוש – שימוש במערכת ההנעה המוכרת מגרסאות בכירות לדגמים בכירים של יגואר-לנד רובר, עם מנוע בנזין V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על, המפיק 550 כ"ס ו-69.3 קג"מ. הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה בעל פיקוד אלקטרוני. גם מערכות ההסעה וההיגוי עברו שיפורים תואמים, לטובת שיפור כושר הניהוג.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


יונדאי אקסנט
דור חדש, חמישי, למשפחתית הקטנה – שהוצג לפני כמעט שנתיים. הדגם החדש – המבוסס כמקובל, על רצפה המשרתת דגמי סופרמיני – גדול מקודמו ונושק בממדיו למשפחתית קומפקטית (פרט לממד רוחב צר, כמקובל בדגמים מהסוג הזה).

הדגם החדש מאופיין במערכות הנעה מיושנות – 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר, ללא מוגדשות – כשהחידוש העיקרי הוא שילובה של תיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים, במקום התיבות הקודמות (תיבה אוטומטית-רציפה ב-1.4 ליטר, תיבה אוטומטית-פלנטרית 4 היל' ב-1.6 ליטר).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


יונדאי וולוסטר
דור חדש למכונית הקופה הקומפקטית. למרות שהממדים דומים לאלו של הדור היוצא, ייתכן כי הפעם מבוסס הדגם על הרצפה הקומפקטית המשרתת את i30/סיד, במקום רצפת סופרמיני כבעבר – שינוי בעל משמעות בתחומי נוחות הנסיעה, התנהגות הכביש והעידון; כבר עתה ידוע כי המתלה האחורי הוא מסוג רב-חיבורי, בשונה מקורת המתח הפשוטה ששירתה את הדור הקודם. 

וולוסטר - שבשלב זה הוצגה רק בגרסאות המיועדות לשוק האמריקאי – תוצע עם מגוון מערכות הנעה – החל ממנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 147 כ"ס וכלה במנועי 1.6 ליטר טורבו ו-2.0 ליטר טורבו, עם הספקים של עד 275 כ"ס, בגרסת N ספורטיבית.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


לנד רובר דיסקברי SVX
גרסה חדשה לרכב הפנאי הגדול, עם מערכת הנעה ומתלים משופרים וייעודיים לשטח. המנוע בגרסה זו הוא V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על, המפיק 525 כ"ס – עבור מי שאוהב את הדיסקברי שלו עם V8, זו הגרסה היחידה של הדגם עם מנוע כזה.

בשיפורי מכלולי ההסעה וההיגוי ניתן למנות מרכב מוגבה ביחס לגרסאות הרגילות (לא ברור בכמה), תכנות שונה לבורר מצבי הניהוג לשטח ('טריין רספונס') וצמיגי שטח בעלי דופן כפולה מבית גודייר, העוטפים חישוקי "20.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


לנד רובר ריינג' רובר וולאר
גרסאות חדשות לריינג' רובר ולאר. למעשה, מדובר בגרסאות V6 מוחלשות – גם בנזין וגם דיזל – האמורות להציע צריכת דלק עדיפה בשיעור של 10%. בנוסף, גרסאות אלו אמורות להיות בעלות מחיר נגיש יותר (כיום, ולאר V6 בנזין – מ-671,000 שקלים, V6 דיזל – מ-665,000 שקלים). 

עיקר השינויים – בגרסת הבנזין ההבדל הוא בהספק המנוע ובסוג תיבת הילוכים (עדיין עם 8 הילוכים, אך בגרסה קלת משקל וזולה יותר לייצור) ובגרסת הדיזל יש הבדל גם בהספק וגם במומנט.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


לקסוס RC
דגם מחודש. עיקר השינוי בדגם המעודכן הוא מכני; השינוי העיצובי עודכן באורח עדין. שיפורים מכניים נעשו במכלולי ההסעה וההיגוי. פרטים מלאים טרם נחשפו.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ניסאן אלטימה
דור חדש, שישי, למשפחתית הגדולה. הדגם החדש נשען על רצפה עדכנית (CMF-D) המשרתת דגמים מוכרים כמו ניסאן אקס-טרייל ורנו טליסמאן. הדגם החדש גדול מקודמו, ובמערכת ההנעה הרלוונטית לשוק הישראלי (מנוע 2.5 ליטר, תיבה אוטומטית-רציפה) אין שינויים. 

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ניסאן ליף
דור חדש, שני, למשפחתית הקומפקטית החשמלית. הדגם החדש נשען על אותה הרצפה של הדגם הקודם ובעל ממדים דומים, אולם המנוע חזק בהרבה (150 כ"ס, במקום 110) וניזון מסוללה גדולה בהרבה (בעלת הספק של 40 ק"ו/שעה, לעומת 24-30 ק"ו/שעה בדגם היוצא). נתוני ביצועים אין, אבל טווח הנסיעה הרשמי, לפי תקן המדידה העדכני WLTP, הינו 270 ק"מ.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ניסאן מיקרה
דגם חדש, שמוצע כבר שנתיים בעולם. הדגם החדש אמנם נשען על רצפת קודמו (רצפה V) אך הוא גדול ממנו משמעותית, בעל הופעה נועזת מבחוץ ומבפנים ובעל רמת בטיחות גבוהה, לפי מבחני הריסוק האירופיים. עם זאת, מערכות ההנעה מיושנות, וכרגע הדגם לא מוצע כלל עם תיבה אוטומטית – מה שבין השאר גורם לעיכוב השיווק בישראל.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


ניסאן קשקאי
גרסה חדשה. ניסאן הכריזה על מנוע טורבו בנזין חדש לקשקאי: 1.3 ליטר עם 140 או 160 כ"ס, במקום מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר עם 115 כ"ס כיום. תיבה אוטומטית (דו-מצמדית, 7 הילוכים), שתהיה זמינה רק בגרסה החזקה, תחליף את התיבה האוטומטית-רציפה המוצעת כיום.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סאנגיונג מוסו ספורטס
דור חדש, שלישי, לטנדר – הנושא את שם הדגם כפי שהוצג במקור לפני כ-15 שנה. הדגם החדש, המבוסס על השלדה החדשה (סולם) של רקסטון החדש, גדול מקודמו בכל ממד – ולמרות זאת בעל משקל עצמי דומה. למרות שהדגם החדש ימשיך להיות מוצע עם קפיצי סליל, כושר ההעמסה המרבי בארגז עלה משמעותית, מ-670 ק"ג ל-790. 

מערכת ההנעה נותרה כשהייתה – 2.2 ל' דיזל, 181 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים עם יחס העברה נמוך (הילוך כוח). ההנעה כפולה, אך עדיין ללא דיפרנציאל מרכזי – כך שזו איננה ניתנת לשימוש בנסיעת כביש.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סאנגיונג רודיוס
דגם מחודש. שונה בעיקר בהופעה החיצונית, בעיקר מלפנים. ימשיך להיות מוצע עם ארבע כריות אוויר בלבד וללא מערכות בטיחות מתקדמות.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סובארו B4/אאוטבק
דגמים מחודשים, שהוצגו כבר לפני כשנתיים. ההופעה, מבחוץ ומבפנים, שונתה מעט וישנם גם חידושים טכניים – כולל תיבת הילוכים (אוטומטית-רציפה) מסוג חדש, בולמי זעזועים חדשים ומערכת היגוי משופרת. בידוד הרעשים גם אמור להיות טוב מבעבר, הן בזכות הוספת חומרי בידוד והן באמצעות תכנון שונה למראות הצד ושימוש בשמשות מסוג חדש.  

עם השקת הדגמים המעודכנים בישראל, צפוי המפרט שלהם לכלול גם מערכות בטיחות מתקדמות – המוצעות עם הדגמים בחו"ל כבר מספר שנים.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סובארו אסנט
דגם חדש, רכב פנאי עם עד 8 מקומות. מדובר ברכב גדול (בסיס גלגלים של 289 ס"מ, אורך כללי של 500 ס"מ), הדומה במידותיו למאזדה CX-9 ולפורד אקספלורר. אסנט עושה שימוש במנוע חדש – 4 צילינדרים, בוקסר כמובן, בנפח 2.4 ליטר עם מגדש טורבו, המפיק 260 כ"ס; הכוח מועבר לארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל מרכזי ותיבה אוטומטית-רציפה. 

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סיאט טאראקו
דגם חדש, רכב פנאי עם עד 7 מקומות ישיבה. פנאי בגודל בינוני, אח תאום לסקודה קודיאק, אשר צפוי להחליף את המיניוואן הוותיק אלהמברה. מערכות ההנעה צפויות להיות דומות לאלו של שאר דגמי קבוצת פולקסווגן, עם מנועי טורבו בנזין, דיזל, גפ"מ אוטומטיבי או עם מערכת הנעה היברידית, לצד תיבה ידנית או דו-מצמדית והנעה קדמית או כפולה. בהמשך צפויה גם גרסת קופרה עם 300 כ"ס.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סיטרואן C1
דגם מחודש.  דומה לטויוטה אייגו המוזכרת מעלה, אבל עם שינוי עיצובי חיצוני קל.​
דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

סיטרואן C4 קקטוס
דגם מחודש. עיקרי השינויים - הופעה חיצונית (עם שטח קטן בהרבה של 'איירבאמפס'), סביבת נהג משופרת (מושבים, חומרי בידוד, כיוון עומק לגלגל ההגה, ממשק חדש למוטילמדיה), מבחר מערכות הנעה גדול מבעבר (כולל שילוב של דיזל-אוטומטי) ומתלים מסוג חדש - 'כריות הידראוליות פרוגרסיביות', שהוצגו קודם לכן רק בדגם הפנאי הבינוני, C5 איירקרוס (ראו בהמשך). יתרה מזאת, קקטוס המחודש שונה מקודמו גם בייעוד - זה כעת יוגדר כמשפחתית קומפקטית ולא כרכב פנאי.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סיטרואן C5 איירקרוס
דגם חדש של רכב פנאי בינוני. הוצג כבר ב-2017, אך שווק עד כה רק בסין. לא דגם הפנאי הקומפקטי הראשון של סיטרואן בעידן המודרני (עד לפני מספר שנים הוצע סי-קרוסר, תאום של מיצובישי אאוטלנדר). יוצע עם מבחר מנועי טורבו בנזין ודיזל,כמו גם עם מערכת הנעה היברידית נטענת-רשת, עם טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


סיטרואן ברלינגו
דור חדש – שלישי – למסחרית הקומפקטית. דגם חדש לחלוטין, גדול מקודמו, חזק ומתקדם יותר (גם בטיחותית).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

 
סקודה קודיאק RS
גרסה חדשה, ספורטיבית, לרכב הפנאי הבינוני. צפוי להיות מוצע עם מנוע דיזל בעל שני מגדשי טורבו והספק של 240 כ"ס ו-51 קג"מ.

פולקסווגן ג'טה
דור חדש, שביעי, למשפחתית הקומפקטית. הדגם החדש לא יוצע באירופה, מה שמקטין את הסיכויים לשיווק בישראל. הדגם החדש מבוססת על רצפת MQB המודולרית והוא גדול מהקודם, אך מערכת ההנעה – האמריקאית, בכל אופן – מבוססת על מנוע 1.4 ל' טורבו וותיק יחסית, עם 147 כ"ס. עם זאת, למנוע מחוברת תיבה אוטומטית-פלנטרית מתקדמת יחסית, עם 8 הילוכים (יש גם אפשרות לתיבה ידנית, עם 6 הילוכים).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פורד אדג'
דגם מחודש. השינויים העיקריים הם עיצוביים, גם מבחוץ וגם מבפנים (כולל בורר הילוכים בצורת חוגה, במקום ידית כיום). מפרט אביזרי הבטיחות המתקדמים צפוי להיות מועשר. 

אדג' המחודש יוצע גם בגרסה ספורטיבית, עם מנוע בנזין V6 בנפח 2.7 ליטר, עם שני מגדשי טורבו והספק של 335 כ"ס, תיבת 8 הילוכים ושיפורים למערכות ההסעה וההיגוי. סיכויי ההגעה של גרסה זו לישראל – קטנים.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פורד אקספלורר
דגם מחודש, טרם הוצג. הדגם ככל הנראה נמצא בשנתו האחרונה, אולם זה צפוי להיות מוצע בגרסה מעודכנת במהלך השנה הקרובה.

פורד F-350
דגם מחודש. השינוי בדגם המעודכן קטן למדי – הספק מנוע גבוה יותר ב-10 כ"ס, כך שמדובר יהיה ב-450 כ"ס במקום 440. היינו מצפים למערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, שכן מוצעות בחו"ל אך אינן מוצעות בישראל.

1587499פורד F-350 - דור רביעי


פורשה 911
דור חדש (992) למכונית הספורט האייקונית. טרם הוצגה.

פורשה מקאן
דגם מחודש. בשינויים – שינויי עיצוב קלים מבחוץ ומבפנים, לצד שינויים במערכות ההסעה וההיגוי (אם כי טרם ברורים השינויים).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פיג'ו 108
דגם מחודש. דומה לטויוטה אייגו המוזכרת מעלה, אבל עם שינוי עיצובי חיצוני קל.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פיג'ו 208
דור חדש, שני, לסופרמיני יוצג בתערוכת ז'נבה (מרץ 2019). צפויה להיות מבוססת על רצפה חדשה, כמו זו של ד.ס 3 קרוסבק שכבר שהוצג, עם תמיכה במערכת הנעה חשמלית.

פיג'ו 308 האצ'בק
דגם מחודש. בעל שינויי עיצוב קלים ומנוע 1.2 ל' טורבו בנזין משופר, המצויד בין השאר במסנן חלקיקים (GPF). הדגם המעודכן מוצע בישראל מזה מספר חודשים, אך רק בגרסת סטיישן, עם מנוע דיזל ותיבה אוטומטית.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פיג'ו 508
דור חדש, שני, למשפחתית הגדולה. הדגם החדש מבוסס על הרצפה העדכנית של פיג'ו-סיטרואן, אך הוא קטן – וקל – מהדגם היוצא. הדגם החדש מונע באמצעות מנועי בנזין ודיזל – מהמגוון המוכר של קבוצת PSA – אך בהמשך יוצע גם עם מערכת הנעה היברידית נטענת-רשת.

508 תוצע עם אבזור בטיחותי מתקדם, כדוגמת בלימת חירום אוטונומית המסתייעת במערכת לראיית לילה, לשיפור התפקוד בתנאי חשיכה.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


פיג'ו פרטנר/ריפטר
דור חדש, תואם סיטרואן ברלינגו. עתיד להיות מוצע גם בגרסה מכוונת שטח בשם ריפטר, עם מרווח גחון מוגדל וצמיגים עמידים.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קאדילק CT6 וי-ספורט
גרסה חדשה, חצי-ספורטיבית, למכונית הפאר. למרות שזו ככל הנראה רק גרסת 'אמצע הדרך', קאדילק פיתחה מנוע חדש עבור גרסה זו – V8 בנפח 4.2 ליטר עם שני מגדשי טורבו, המפיק 550 כ"ס ו-86.6 קג"מ; נתוני ביצועים טרם פורסמו. כן נודע כי מערכות ההסעה, ההיגוי, מערכות הבקרה ליציבות וחלוקת כוח ואף מערכת הפליטה, שופרו לטובת נהיגה נמרצת וחווייתית יותר.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קופרה אטקה
גרסה חדשה, ספורטיבית לרכב הפנאי הקומפקטי, תחת תת-המותג החדש. המכלולים כוללים מנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 300 כ"ס, תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים והנעה כפולה. זמן ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש – 5.4 שניות – הופך את קופרה אטקה לאחד מרכבי הפנאי הקומפקטי המהירים שיש, המזנב רק אחרי דגמים חזקים ויוקרתיים כדוגמת ב.מ.וו X2 M35i ומרצדס GLA45 AMG.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קיה אופטימה
דגם מחודש. עדכון עיצובי קל למשפחתית הגדולה.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קיה נירו
שתי גרסאות חדשות לרכב הפנאי הקומפקטי, שלפחות אחת מהן צפויה להיות משווקות בישראל בשנה הקרובה. גרסה אחת, שכבר מוצעת בחו"ל מהשנה שעברה זו גרסה היברידית נטענת-רשת – גרסה שניתן לטעון דרך רשת החשמל, ואשר נהנית מסוללה בעלת הספק של 8.9 ק"ו/שעה (1.6 ק"ו/שעה בגרסה ההיברידית המוכרת), מה שמאפשר שימוש נרחב יותר במנוע החשמלי (טווח, מהירות נסיעה).

גרסה נוספת זו גרסה חשמלית לחלוטין. לגרסה זו שני סוגי סוללות, הנבדלות זו מזו בהספק – עם הבדל של מעל 50% – מה שמשפיע על טווח הנסיעה, על הספק המנוע (136 כ"ס בגרסה החלשה, 204 כ"ס בחזקה) ועל הביצועים. טווח הנסיעה בגרסת הסוללה החזקה יותר מגיע ל-485 ק"מ.
דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

קיה סיד
דור חדש, שלישי, למשפחתית הקומפקטית. למרות שהממדים דומים לאלו של הדור הקודם, סיד החדשה מבוססת על רצפה חדשה, המשרתת גם את i30. מבחר מערכות ההנעה דומה אף הוא, וכמו ב-i30 – גם כאן הופסק השימוש במנוע הבנזין בנפח 1.6 ליטר, לטובת מנוע 1.4 ל' טורבו בנזין עם 140 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים (במקום תיבה דומה, עם 6 הילוכים); מערכות ההנעה מבוססות מנועי דיזל ימשיכו ללא שינוי. 

בהמשך תוצע סיד עם חידוש משמעותי – מערכת חשמל משנית (48V).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קיה ספורטאז'
דגם מחודש לרכב הפנאי הקומפקטי. מדובר במתיחת פנים עדינה, שעיקרה שינויים עיצוביים קלים מבפנים ומבחוץ. תהיינה מערכות הנעה מעודכנות, כולל גרסת דיזל-אוטומטית וגרסת 2.0 ליטר עם מערכת חשמל משנית (48V).
דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

קיה פורטה
דור חדש, שלישי, למשפחתית הקומפקטית. מבוססת, כמקובל, על קיה סיד/יונדאי I30. גדולה מקודמתה, בעיקר לאורך – אך אורך בסיס הגלגלים לא פורסם. הדגם נחשף רק במהדורתו האמריקאית, כך שעוד אין עדיין פרטים באשר לגרסה האירופית שתוצע אצלנו.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


קרייזלר פאסיפיקה היברידי
גרסה חדשה, היברידית נטענת רשת, למיניוואן הגדול. גרסה זו כבר מוצעת בחו"ל כשנתיים, ומערכת ההנעה בה מבוססת על הגרסה ה'רגילה' – כך שיש מנוע V6 בנזין בנפח 3.6 ליטר וגם שני מנועים חשמליים; שני אלו מסוגלים להיות ניזונים מסוללה בעלת הספק של 16 ק"ו/שעה. מערכת הנעה זו מסוגלת לנייד את הרכב לאורך 53 ק"מ על חשמל בלבד, על פי תקן המדידה האמריקאי (EPA, המחמיר).

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


רנו ארקאנה
דגם חדש, פנאי קופה קומפקטי. מפרט טכני טרם פורסם, אך ארקאנה צפוי להיות דומה בנתוניו לדגם פנאי קומפקטי אחר של רנו, קדג'אר.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


רנו קדג'אר
דגם מחודש. בשינויים – עדכונים עיצוביים מבחוץ, לצד שיפור באיכות ייצור תא הנוסעים (חומרים, דיפון, הרכבה). יש גם חידושים במערכות ההנעה – את מנוע הטורבו בנזין הנוכחי, בנפח 1.2 ליטר, יחליף מנוע בעל מבנה דומה, אך עם נפח של 1.3 ליטר (אותו אחד מהפיתוח המשותף עם מרצדס), שיוצע עם אחת משתי רמות הספק (140 או 160 כ"ס). 

מנוע הדיזל הוותיק (1.5 ליטר) ימשיך לשרת, אך עם נתונים משופרים מעט.
דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')

רנו קליאו
דור חדש, חמישי, לסופרמיני, יוצג בתערוכת ז'נבה (מרץ 2019).

שברולט מליבו
דגם מחודש למשפחתית הגדולה. מתיחת פנים עדינה שעיקרה שינויים עיצוביים.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')


שברולט קרוז
דגם מחודש למשפחתית הקומפקטית. מתיחת פנים עדינה שעיקרה שינויים עיצוביים.

דגמי 2019 החדשים – הדגמים החדשים שבדרך (חלק ב')