אחרי סיאט ארונה הקטן וסיאט אטקה הקומפקטי, מגיע הזמן לאח הגדול: סיאט טאראקו (Tarraco). רכב הפנאי החדש, למעשה פנאי קומפקטי ארוך, יצטרף למבחר של יצרנית הרכב הספרדית מתחילת שנה הבאה. הוא צפוי להגיע גם לישראל, ולהתחרות עם אחיו התאום (סקודה קודיאק), וכלי רכב דומים בגודלם כמו מיצובישי אאוטלנדר ופיג'ו 5008

הטאראקו מציג את שפת העיצוב החדשה של סיאט, שתשפיע בקרוב על דגמים נוספים. זה בעיקר בא לידי ביטוי בחרטום בעל צורת סבכה חדשה - דומיננטית ומפוסלת מבעבר, עם שש צלעות במקום ארבע באטקה לדוגמה (הארונה מציע שש צלעות אך במתכונת צנועה יותר). חלקו התחתון של הפגוש כעת צנוע יותר ועם סבכה רוחבית נמוכה.

מהצד ומאחור, קשה שלא להתרשם מדימיון גדול לטיגואן אולספייס שלא נמכר בישראל, גרסת השבעה מושבים הארוכה של פולקסווגן טיגואן. בתא הנוסעים העיצוב חדש וכולל מסך מולטימדיה מרחף ("8), תצוגת "10.25 דיגיטלית לנהג (לפחות ברמות האבזור הגבוהות) וקו עיצוב נקי עם פס רוחב ארוך - עיצוב שמזכיר באופן כללי את דגמי מאזדה המודרניים.

פנאי עם 7 מושבים: סיאט טאראקו נחשף


הטאראקו, שקיבל את שמו מהעיר טאראגונה שבספרד (ושנקראה בעבר טאראקו), יוצע בגרסאות חמישה ושבעה מושבים. לשתיהן אותן מידות חיצוניות, כולל אורך כללי של 473.5 ס"מ וגובה של 166 ס"מ. נתוני רוחב ובסיס גלגלים לא פורסמו, וכך גם נפח תא מטען.



רכב הפנאי החדש, שיהיה הגדול והיקר במבחר סיאט, יוצע תחילה בשתי גרסאות בנזין: מנוע 1.5 ליטר מוגדש עם 150 כ"ס, יוצע באופן תמוה רק עם תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית, בעוד מנוע 2.0 ליטר מוגדש עם 190 כ"ס יוצע רק עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.

פנאי עם 7 מושבים: סיאט טאראקו נחשף


בנוסף, יוצעו שתי גרסאות טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר - עם 150 או 190 כ"ס. זו הראשונה תהיה זמינה עם הנעה קדמית ותיבת שישה הילוכים ידנית, או הנעה כפולה ושבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. את המנוע הבכיר ניתן יהיה להזמין רק עם שילוב התיבה הרובוטית והנעה כפולה.

סיאט מבטיחה בהמשך יחידות כוח נוספות, בהן גם מערכות הנעה חלופיות. לא נמסר האם מדובר במנועים המתודלקים בגז טבעי או במערכות כלאיים - אך הסיכויים בשני המקרים גבוהים.

פנאי עם 7 מושבים: סיאט טאראקו נחשף


עוד נמסר כי את הטאראקו ניתן יהיה להזמין עם תאורת לד קדמית מלאה, התרעת רכב בשטח מת, זיהוי שלטים, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע פקקים (מערכת שעוקבת אחרי הרכב מלפנים כדי לשמור על המהירות והנתיב), מערכת למניעת סינוור וזיהוי התהפכות. אבזור הבטיחות התקני יכלול בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.

פרטים נוספים על הטאראקו ומחירים צפויים לקראת תחילת השיווק, ברבעון הראשון של 2019.