דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, הכריזה על התחלת שיווק הדור החדש של אופנוע הדו-שימושי GS, מסדרה F. מדובר באופנוע חדש לחלוטין, עם שלדה, מערכת הנעה, מתלים, אבזור נוחות ובטיחות מסוג חדש. הדגם החדש יוצע, כבעבר, בשתי גרסאות. המחירים גבוהים מבעבר.
 
1603822

ב.מ.וו F750 GS

הדגם החדש דומה בבסיס הגלגלים שלו/אורכו לאלו של הדגם הקודם, אך הוא רחב משמעותית (ב-4 ס"מ, כעת נתון אחיד בשתי הגרסאות) ובעל מושב בסיסי נמוך יותר (ב-0.5 ס"מ בגרסת 750 – לכדי 81.5 ס"מ; ב-850 הונמך המושב ב-2 ס"מ – לכדי 86 ס"מ); בכל אחת מהגרסאות ניתן להזמין מושב נמוך יותר (עד 77 ס"מ ב-750, עד 81.5 ס"מ ב-850) או גבוה יותר (עד 83 ס"מ ב-750, עד 89 ס"מ ב-850). המשקל העצמי עלה ב-5%, ומגיע עד 229 ק"ג לגרסת 850 במצב מוכן לנסיעה.

מערכת ההנעה חדשה לגמרי. עדיין מדובר במנוע בעל מבנה טורי/מקבילי, אך כעת נפחו 853 סמ"ק, במקום 798. כמו בדגם הקודם, גם הפעם לשתי הגרסאות יש את אותו המנוע, וההבדל הוא בהספק ובמומנט – ב-750 מפיק המנוע 78 כ"ס ו-7.8 קג"מ, בעוד של-850 יש 95 כ"ס ו-9.4 קג"מ; בשני המקרים מדובר בנתונים עדיפים על פני אלו של הדור היוצא, אך הזמינות טובה פחות (ההספק והמומנט מושגים בסל"ד גבוה מבעבר). 

1603819

ב.מ.וו F850 GS

תיבת ההילוכים עדיין ידנית עם 6 הילוכים, אך זו חדשה ובעלת יחסי העברה קצרים מבעבר. יש אפשרות להוסיף (בתשלום) מנגנון לסיוע בשילוב הילוכים ללא צורך בניתוק המצמד או בהורדת היד מהמצערת – למעשה קוויקשיפטר מסוג מתקדם; דריכה על רגלית ההילוכים משפיעה על פיקוד מערכת ההזרקה וההצתה, וניתן להעביר הילוכים ללא הפעלה מכנית של המצמד.

ל-GS ביצועים משופרים. צריכת הדלק בשתי הגרסאות שופרה ב-10% (כעת 24.4 ק"מ/ל'), כאשר לגרסת 850 זמן האצה מ-0 ל-100 משופר משמעותית – מ-4.3 שניות ל-3.8; ביצועי גרסת 750 נותרו ללא שינוי (4.1 שניות).

1603820


מחיר F750 GS מתחיל ב-79,000 שקלים ומחיר גרסת 850 מתחיל ב-108,000 שקלים – עלייה של כ-10% בכל אחת מהגרסאות. רשימת האבזור בשתי הגרסאות כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("6.5), תאורת לד קדמית, התנעה ללא מפתח, בורר מצבי רכיבה (בורר מתקדם יותר ב-850) וחישוקי שפיצים.

ל-GS אחריות יצרן של שנתיים וצורך בטיפול בכל 10,000 ק"מ.

1603818