פורשה תפסיק להציע מנועי דיזל במכוניותיה, כך הודיעה היצרנית רשמית. ההודעה מגיעה כחלק מתוכנית רחבת היקף, במסגרתה היצרנית תתמקד במכוניות מחושמלות - רכבי כלאיים עם או בלי טעינה משקע חיצוני וחשמליות טהורות.

פורשה, שנמצאת תחת שליטת פולקסווגן, פרסמה את החלטתה פחות מארבע שנים לאחר שחברת האם שלה, פולקסווגן - ממנה גם הגיעו מנועי הדיזל - הודתה בזיוף נתוני הזיהום שנפלטים בזמן פעולתם. הפרשה, שזכתה לשם "דיזלגייט", הכתה גלים בתעשייה ונחשבת לאחד הגורמים המרכזיים לדחיפת התעשייה לכיוון מכוניות חשמליות.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי פורשה אמנם זונחת את הטכנולוגיה, אך נמנעה מלבקר את כדאיותה. "זו עודנה, ותישאר, טכנולוגיית הנעה חשובה", הסביר מנכ"ל היצרנית, אוליבר בלום.

פורשה מכריזה על סופו של מנוע הדיזל
פורשה. החשמליות ינצחו

"עם זאת, כיצרנית מכוניות ספורט, שעבורה דיזל תמיד שיחק תפקיד משני, הגענו למסקנה שאנחנו רוצים שהעתיד שלנו יהיה נקי מדיזל", הוסיף בלום. ביצרנית מדגישים כי בעלי המכוניות הקיימות ימשיכו לקבל שירות - כולל אספקת חלפים שוטפת.

פורשה הודיעה שתשקיע יותר משישה מיליארד יורו (25.3 מיליארד שקל) במכוניות מחושמלות עד ל-2022. ביצרנית צופים שביקוש למכוניות דיזל - שהיוו רק 12% ממכירות המותג ב-2017 - ירד בשנים הקרובות עוד יותר.

"מעולם לא פיתחנו וייצרנו מנועי דיזל בעצמנו. ועדיין, התדמית של פורשה נפגעה. משבר הדיזל גרם לנו הרבה צרות", הוסיף בלום בראיון שערך עם השבועון הגרמני בילד אם סונטאג.