סמארט חשפה תמונות ופרטים ראשונים על רכב תצוגה חדש - פוראיז (forease, "לנוחות"). מדובר בגרסה נטולת גג של הפורטו המשווקת גם בישראל, הפעם עם הנעה חשמלית.

ואם זה נשמע לכם מעט מופרך, נזכיר שזו כבר הפעם השלישית בה סמארט מציגה מכונית ברוח דומה. בשנת 2001 הוצגה ה"קרוסבלייד" (Crossblade), שזמן קצר לאחר מכן הפכה למכונית סדרתית בייצור מוגבל. עשר שנים מאוחר יותר, בתערוכת ז'נבה 2011, מכונית תצוגה נוספת בעלת מרכב דומה הוצגה תחת השם "פורספיד" (forspeed), אך הפעם לא הגיע לייצור.

הפוראיז מבוססת על הפורטו החשמלית, שתהפוך לגרסה היחידה של העירונית בתוך מספר שנים. זו מצוידת במנוע בעל 80 כ"ס ומצברים בעלי קיבולת של 17.6 קילוואט-שעה, מספיק לטווח צנוע של 155 ק"מ בין טעינות (בין שלוש ל-16.5 שעות לטעינה מלאה בהתאם לסוג השקע).

סמארט שוב חותכת גג: פוראיז


בגרסה הסדרתית, הפורטו החשמלית מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 11.7 שניות ולמהירות מרבית של 130 קמ"ש. בסמארט מציינים כי רכב התצוגה צויד במערכת ההנעה הסדרתית, כך שבניגוד לרכבי תצוגה רבים הוא יכול לנוע באותו האופן. יחד עם הבחירה בעיצוב שנראה קרוב יחסית לדגם הסדרתי, האם יש כאן רמז לכוונת ייצור? ימים יגידו.