בזמן שתעשיית הרכב כולה רודפת אחרי הלקוחות שבורחים מכל קטגוריה אפשרית לרכבי פנאי, יצרנית אחת הגיעה לתערוכת פריז עם רכב כמעט מפתיע - מיניוואן קומפקטי חדש (עם חמישה מושבים). זהו מרצדס B-קלאס החדש, דור שלישי של המיניוואן, שמשווק בשנים האחרונות גם בישראל. הדור החדש צפוי אצלנו ברבעון הראשון של 2019, כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל. 

לא פחות מפתיע, הוא שמרצדס בחרה בעיצוב מיניוואן קלאסי - עם קווים נקיים ומראה צנוע יחסית, בלי כל קריצה לעולם רכבי הפנאי ועיצובם ה"אופנתי". לבחירה הזו יש גם תועלת ביעילות האווירודינמית, ששוברת שיא לרכב מסוג זה עם נתון של 0.24Cd - מהטובים לרכב סדרתי מודרני. יעילות אווירודינמית מסייעת לצמצום תצרוכת הדלק, במיוחד במהירויות בינעירוניות.

ה-B-קלאס החדש מציע בסיס גלגלים ארוך מקודמו בשלושה ס"מ (כעת 273), ומרצדס מבטיחה שיפור למרווח בשיעור דומה למרפקים. נתוני מידות מלאים לא פורסמו. ה-B-קלאס היוצא הציע אורך של 436 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ וגובה של 156 ס"מ.

המיניוואן לא מת: מרצדס B-קלאס חדש בדרך לישראל


הרכב החדש, שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית המשותפת למרצדס A-קלאס החדשה, יוצע בתחילה עם מנוע בנזין אחד - יחידת 1.3 ליטר מוגדשת עם ארבעה צילינדרים, תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ובשני הספקים - 136 או 163 כ"ס (122 ו-156 כ"ס בהתאמה בדגם המקביל כיום, עם מנוע 1.5 ליטר).

המיניוואן לא מת: מרצדס B-קלאס חדש בדרך לישראל


בנוסף יוצעו גרסאות דיזל - 1.5 ליטר עם 116 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 150 או 190 כ"ס - שלא רלוונטיות בישראל מחוץ לשוק המוניות. הגרסה החזקה, אגב, תציע תיבת שמונה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. בהשקה הדור השלישי של ה-B-קלאס לא יוצע עם תיבה ידנית, אך זו - כמו גם הנעה כפולה ומנועים נוספים - צפויים בהמשך.

המיניוואן לא מת: מרצדס B-קלאס חדש בדרך לישראל


כיאה לרכב מודרני של מרצדס, המיניוואן החדש מוצע עם שלל מערכות בטיחות. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית, סיוע במעבר נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על הנתיב וכדומה. עוד במפרט: צמד מסכי מידע בגודל "7 כל אחד, "10.25 כל אחד או שילוב של שני הגדלים בהתאם לרמת האבזור. יש גם תצוגת מידע עילית לנהג ואת מערכת התפעול הקולי החדשה "MBUX", שמאפשרת לבצע פעולות שונות בפקודות קוליות בשפה טבעית.

המיניוואן לא מת: מרצדס B-קלאס חדש בדרך לישראל


ה-B-קלאס החדש יגיע לישראל ברבעון הראשון של 2019. נכון לעתה לא ידוע מה יהיה מחירו. הדור היוצא נמכר כיום במחיר התחלתי של 205,500 שקל, בעבור גרסת ה-B180 הבסיסית (1.5 ליטר, 122 כ"ס).