חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, הודיעה על קריאה לתיקון לדגם ה-MX-5 מהדור הנוכחי (רביעי, ND). הקריאה לתיקון מתייחסת למכוניות שיוצרו בין 9 ביוני 2015 ל-17 במרץ 2017. בישראל מדובר ב-40 יחידות בלבד.

על-פי ממצאי בדיקות שביצעה מאזדה, הקריאה לתיקון נדרשת בשל חשש לכשל בממיר המתח וכתוצאה מכך לפגיעה בטעינת המצבר. במקרים נדירים, הכשל עלול להוביל לכיבוי המנוע בזמן הנסיעה. עוד נמסר כי ביבואנית צופים כי חלקים הדרושים לתיקון יגיעו לישראל ברבעון הרביעי של 2018.

תיקון התקלה יארוך כשעה וחצי, ויבוצע ללא כל תשלום מצד בעל הרכב (חלקים או עבודה). ביבואנית מבקשים מהלקוחות לתאם את הגעתם מראש, בכדי למנוע עיכוב בביצוע התיקון.

מאזדה MX-5 נקראת לתיקון


בהתאם לתקנות הרכב בישראל, חברת דלק מוטורס תעביר למשרד התחבורה את מספרי השלדה של המכוניות המעורבות בקריאה לתיקון. זה יצליב אותם עם נתוני הבעלות העדכניים במחשבי משרד הרישוי. מכתבים המודיעים על הצורך בתיקון יישלחו לבעלי המכוניות עם הגעת החלפים לישראל.

חשוב לשים לב כי בהתאם לתקנות הישראליות, חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת ההודעה. לאחר תקופה זו רישיון הרכב לא יחודש, לא ניתן יהיה לבצע את מבחן הרישוי השנתי או להעביר בעלות על הרכב.

בעלי מאזדה MX-5 המעוניינים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון, יכולים לעשות זאת באמצעות מוקד שירות הלקוחות של דלק מוטורס, בטלפון שמספרו 08-9139995, או באתר החברה.