פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA), יצרנית ג'יפ, הודיעה על השקה קרובה של גרסת כלאיים נטענת משקע (PHEV) של ג'יפ רנגייד. רכב הפנאי הקטן, אח לפלטפורמה של פיאט 500X, יושק בתחילת 2020. פרטים טכניים לא פורסמו, אך הרנגייד צפוי להערכתנו להציע טווח נסיעה חשמלי של עשרות ק"מ בודדים.

הגרסה החדשה תיוצר במפעל FCA במלפי, איטליה, בו מיוצרות גם גרסאות הבנזין והדיזל של הרנגייד וה-500X. לפי שעה לא הוכרז על גרסה דומה לגרסת פיאט, אך בהתחשב במכלולים המשותפים הרבים, הסיכויים לכך לא מבוטלים.

על-פי הודעת FCA, תחילת ייצור הרנגייד PHEV נקבעה לשנה הבאה. יצרניות הרכב נוהגות לייצר עשרות עד מאות מכוניות טרום-ייצור, בכדי לאתר כשלים בתכנון, ליקויי בטיחות וכשלי ייצור, לפני שמתחיל הייצור הסדרתי המיועד לשיווק. ביצרנית מדווחים כי השקת הגרסה החדשה דרשה השקעה בגובה של יותר מ-200 מיליון יורו (כ-834 מיליון שקל), זאת לטובת פיתוח מערכת ההנעה, הכשרת עובדים ופיתוח פס ייצור מתאים.
 
ג'יפ רנגייד מתחשמל: בלי בנזין לטווח קצר


 "עם יותר מ-742 אלף רנגייד שיוצרו עד עתה באיטליה, מפעל מלפי והרנגייד הם המיקום והמוצר האידאליים להשקת גרסת כלאיים נטענת משקע", כך על-פי פייטרו גורלייר, מנהל התפעול הראשי של FCA באירופה. 

הרנגייד PHEV מגיע כחלק מתוכנית שחשף המנכ"ל המנוח של FCA, סרג'יו מרקיונה, זמן קצר לפני מותו המפתיע. התוכנית, שמתייחסת לשנים 2022-2018, כוללת השקה של כלי רכב מחושמלים - חשמליות ומכוניות כלאיים - בהן הרנגייד וגרסה חשמלית של פיאט 500.