רכב הפנאי הקומפקטי מאזדה CX-5, עבר עדכון ביפן. הרכב, שהדור השני שלו נחשף לפני כשנתיים בתערוכת לוס אנג'לס, מוצע ביפן לראשונה עם מנוע טורבו-בנזין, יחידת כוח שהוצגה לראשונה ב-CX-9 ולאחר מכן במתיחת הפנים האחרונה של מאזדה 6 בארה"ב, ובשלב זה לא זמינה באירופה - או בישראל.

אותו הגורל צפוי לפחות בינתיים גם למנוע הטורבו של מאזדה CX-5 2018, שמפיק 230 כ"ס ב-4,250 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד מנפח של 2.5 ליטר. יחידת הכוח החדשה משודכת לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ומוצעת בגרסאות הנעה קדמית או כפולה. תצרוכת הדלק של הדגם החדש עומדת על 12.6 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה עם הנעה קדמית, 12.2 עם הנעה כפולה. נתוני ביצועים לא פורסמו.

לצד המנוע החדש, מאזדה גם הכריזה על שדרוג למערכת ה-GVC (ר"ת של G-Vectoring Control, "שליטה בכוח הכבידה"). בגרסתה המעודכנת, המערכת לא רק תנסה לצמצם את נטיית המרכב בכניסה לפניות, אלא גם ביציאה מהן - זאת בסיוע בלימה עדינה שאמורה לייצב את הרכב, לשפר את הנוחות (פחות עומסי צד על גוף הנוסעים) והיציבות הכיוונית. הגרסה החדשה של ה-GVC צפויה להגיע לכל הדגמים בישראל בהדרגה.

מאזדה CX-5 עם מנוע טורבו - ליפן
מנוע הטורבו-בנזין החדש של מאזדה CX-5

לצד עדכונים אלו, ה-CX-5 המחודש מציע גם שדרוג למערך הבטיחות: זה כולל כעת בלימת חירום אוטונומית משודרגת, שכוללת זיהוי הולכי רגל גם בתנאי חושך. כן נוספה אופציה למצלמות חנייה היקפיות, חישוק ה-"17 קיבל גוון שונה של אפור ובמערכת המולטימדיה נוספה אפשרות לשיקוף טלפונים באמצעות מערכות ההפעלה של אפל (קארפליי) וגוגל (אנדרואיד אוטו).

מאזדה CX-5 עם מנוע טורבו - ליפן


העיצוב החיצוני של ה-CX-5 לא השתנה, אך בתא הנוסעים חלק מהמתגים והמנופים הוחלפו בחדשים, לדברי מאזדה לשיפור נוחות התפעול. גם לוח המחוונים הוחלף בחדש, הקורות הקדמיות בחלק מהגרסאות מצופות בבד במקום פלסטיק ומערכת השמע הבסיסית כוללת מעתה שישה רמקולים במקום ארבעה. כן תוצע רמת אבזור בכירה חדשה (ביפן), שכוללת חישוקי "19 בעיצוב חדש ותא נוסעים מהודר, הכולל בין היתר ריפודי עור נאפה ודיפוני עץ אמיתיים.

מאזדה גם מבצעת מהלך חריג בשוק הבית שלה, ומשיקה גרסה ידנית של ה-CX-5 - בשידוך למנוע הטורבו-דיזל שלא משווק בישראל. לגרסה זו שישה הילוכים, והיא תוצע לצד הגרסה האוטומטית (אף היא עם שישה) וכמוה עם הנעה קדמית או כפולה. מיותר לציין כי הסיכוי לראות את גרסת הדיזל (ידנית או אוטומטית) בישראל שואף לאפס.

מאזדה CX-5 עם מנוע טורבו - ליפן


מחיר מאזדה CX-5 המחודש, ששיווקו מתחיל ביפן כעת, עומד על החל מ-2.57 מיליון ין (כ-83 אלף שקל) לדגם 2.0 ליטר אוטומטי. גרסת 2.5 ליטר אוטומטית עולה החל מ-2.8 מיליון ין (כ-91 אלף שקל) וגרסת הטורבו החדשה החל מ-3.33 מיליון (כ-108 אלף שקל). בישראל מחיר ה-CX-5 מתחיל מ-167 אלף שקל (2.0 ליטר) ועומד על 215 אלף לגרסת ה-2.5 ליטר האטמוספרית.

נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של חברת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, להשיק בישראל את גרסת הטורבו. לפי דיווחים באירופה, זו אינה זמינה בשלב זה מחוץ ליפן - כך שהסיכויים לכך עד שתושק בתקינה אירופאית קלושים.