הדור הבא של מרצדס S-קלאס, שצפוי בשנת 2020, יציע יכולת נסיעה אוטונומית ברמה 3 - כלומר שליטה בהיגוי, האצה ובלימה בלי מעורבות נהג אנושי. זוהי הרמה הגבוהה ביותר הקיימת כיום בייצור סדרתי, כאשר מרצדס תדביק בכך את הפער שנוצר עם השקת אודי A8 החדשה, יריבתה מבית, שכבר מצוידת ביכולת כזו. מלבד מכונית זו, כל יתר המערכות המשווקות כיום (כולל "אוטופיילוט" של טסלה ו"סופר קרוז" של קאדילק), הן ברמה 2 בלבד.

ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי ה-S-קלאס הבאה תהיה מכונית ראשונה של מרצדס שתציע יכולת נסיעה ללא נהג, זאת למרות שהיצרנית עורכת ניסויים במכוניות כאלו כבר יותר מחמש שנים. אולה קאלניוס, מנהל הפיתוח של דיימלר, הקונצרן שמייצר את דגמי מרצדס, אמר לכתבים בתערוכת פריז כי לאחר השקת הטכנולוגיה ב-S-קלאס, היא תזלוג מטה לדגמים נוספים. קאלניוס צפוי להחליף בחודש מאי 2019 את דיטר זטשה בתפקיד מנכ"ל מרצדס.

"אנחנו על סף הקפיצה לרמה 3, שהיא היעד שלנו ל-S-קלאס הבאה. זה משהו שתוכל לקנות כתוספת, ואפשר לתת לזה להתפשט להיקף גדול יותר (של דגמים; מ.א) - במיוחד במותג כמו מרצדס", הסביר קאלניוס. 



ההכרזה של המנכ"ל העתידי פירושה כי מבין שלוש יצרניות היוקרה הגדולות של גרמניה, מרצדס לא תהיה אחרונה להשיק את הטכנולוגיה באופן סדרתי. היא אמנם מפגרת אחרי אודי, אך יריבתה ב.מ.וו הודיעה כי תהיה מוכנה להשיק רכב אוטונומי ברמה 3 רק בשנת 2021, עם הרכב החשמלי iNext.

מ-2020: מרצדס S-קלאס תציע נהיגה אוטונומית ברמה 3


להישג של אודי, עד כמה שהוא מרשים טכנולוגית, אין משמעות גדולה בינתיים. זאת, משום שה-A8 אמנם מצוידת ביכולת לנוע עצמאית, אך זו לא פתוחה לשימוש ללקוחות בשל מגבלות בחוקי התנועה. באיחוד האירופי עדיין לא השלימו תיקון תקנות שיאפשרו שימוש במערכת נסיעה אוטונומית ברמה כזו. בין היתר המחוקקים מתלבטים כיצד מערכת כזו תידרש לעבור ממצב אוטונומי לנהיגה אנושית בצורה בטוחה, מנקודות התורפה הגדולות של המערכת.