המסיק של רכבת הלילה
Ball Fireman Night Train III

שעון זה חולק את תכונתו העיקרית עם מקררים ואנשים רוחניים למיניהם: יש לו אור פנימי. היצרן, שידוע בקרב חוגים יודעי דבר, בזכות דגמים מוארים אחרים וגם מנגנון העמיד בפני מכות או נפילות (Amortiser) המבוסס על טבעת אנטי-מגנטית הנמצאת בין המנגנון ובין בית השעון ומנגנון הנועל את הרוטור. כל אלה עניינים חשובים הקשורים למסורת של בניית כרונומטרים של כיס עבור אנשי הרכבות בארה"ב, לתזמון מדויק של תנועת הרכבות במקרה של לוח זמנים שהשתבש. השעון שבנידון מתייחד בכך שיש לו 61 שפופרות טריטיום (לא החומר הרדיואקטיבי, כמו בנורות תאורה) – אחת לכל מחוג ועוד חמישים ושמונה סביב ללוח. השעון עצמו מוצע בגרסה קטנה בקוטר של 31 מ"מ וגם ב-40 ו-43 מ"מ. בית השעון עשוי פלדה, והוא עמיד בלחץ של 10 אטמוספרות ויש עליו חריטה המתייחסת לרכבת ההיא. המנגנון האוטומטי הוא ETA 2824-2 עם 25 אבנים הפועם בתדר 4 הרץ ויש לו עתודת עבודה של 38 שעות. מהדורה מוגבלת של 1000 יחידות בכל גודל.
 
מחיר 990 דולר

מדור שעוני יוקרה - רכבת הלילה


פורמולה 1, וויליאמס, מרטיני
Oris Martini Racing Limited Edition

אוריס מתמחה בשעונים ספורטיביים, כולל שעוני צלילה עד 1000 מטרים, וגם בכאלה המוקדשים לספורט המוטורי, וכאן מדובר על שיתוף פעולה מאז 2003 בינה לבין קבוצת המירוצים בפורמולה 1, וויליאמס. שעון זה יצא לציון מלאת 50 שנים לשיתוף הפעולה של וויליאמס עם "קבוצת המירוצים מרטיני", נותנת החסות העיקרית לוויליאמס, שהוקמה ב-1958, והלוגו שלה התנוסס על דגמי הראלי ההם של לנצ'יה, דגמים של אלפא, במירוצי סיבולת ואחרים. השעון, שיצא במהדורה מוגבלת של 500 יחידות, הוא כרונוגרף עם קריאה של רבע שנייה ומדידה כפולה. הקליבר הוא 774 של אוריס המבוסס על Sellita SW500, וזה פועם בתדר 4 הרץ, ויש לו עתודת עבודה של 48 שעות. בית השעון עשוי פלדה, קוטרו 44 מ"מ, הוא עמיד בלחץ של 10 באר (לעומק 100 מטרים), הלוח עשוי סיבי פחמן והמחוגים מצופים בסופר-לומינובה. השעון מוצע עם רצועת גומי או צמיד פלדה.
 
מחיר 2850 פרנק שוויצרי (רצועה), 3050 פרנק שוויצרי (צמיד)

מדור שעוני יוקרה - רכבת הלילה


לב פתוח
Rado True Open Heart

יצרן השעונים ראדו עשה לעצמו שם בעולם השענות עם בתי שעון העשויים חומר קרמי. למופע העכשווי של חומר זה צירף היצרן, לרוב, מנגנון קווארץ, אבל בשנים האחרונות הצטרפו להיצע גם דגמים עם מנגנון מכני, מה שפתח בפני ראדו אופציות רבות לעיצוב ולתכנון שעונים. דגם זה הוא במבנה שלד (skeleton), שעיקרו לוח, שחלקו לפחות מאפשר לראות את המנגנון בפעולתו (יש כאלה ללא לוח כלל). הקליבר בשעון אוטומטי זה הוא ETA C07.631 המבוסס על סדרה 2824 של יצרן המנגנונים הגדול. למנגנון 25 אבנים, עתודת עבודה של 80 שעות, וזה פועם בתדר 4 הרץ. קוטר בית השעון הוא 40 מ"מ ועוביו 10.4 מ"מ, והמרחק בין צירי החיבור לצידי הצמיד – העשוי אף הוא חומר קרמי– הוא 47.3 מ"מ, והתוצאה היא מעין יחידת-צמיד אחת מאותו חומר (פרט למכסה מאחור, העשוי טיטניום). השעון מוצע בשחור, חום או בכסף, כולם בגימור מבריק.
 
מחיר 2000 פרנק שוויצרי

מדור שעוני יוקרה - רכבת הלילה


בשלהי המונדיאל, לכבוד הזוכה
Moritz Grossmann ATUM Pure Weltmeisteredition

גביע העולם בכדורגל הביא, כדרכו מדי 4 שנים, גם להצגת דגמי שעונים המוקדשים לאירוע הזה. דגם זה, בשונה מהם, מוקדש לסיומו – נכון יותר: לניצחון צרפת על קרואטיה בתוצאה 4:2. לרגל זכייתה של צרפת במונדיאל הוצג שעון זה של הפירמה הקטנה מוריץ גרוסמן השוכנת בגרמניה, מדינה ממנה הגיעה האלופה היוצאת ואליה שבה ללא הגביע, בניגוד, לפחות, לתכניותיה שלה. ולשעון: בית השעון עשוי פלדה, קוטרו 41 מ"מ, המנגנון הוא ידני בקליבר 201.1, והעיקר בו הוא כמובן המופע; זהו שעון סקלטון עם גרפיקה של כדורגל כאשר בהיקפו מצוינות התוצאה והשנה. המהדורה מוגבלת למספר השערים שהובקעו במשחק.
 
מחיר 16,000 אירו

מדור שעוני יוקרה - רכבת הלילה


ברונזה, ימאות
Mühle Glashütte Bronze Yacht-Timer

ברונזה – בעברית: ארד; סגסוגת של נחושת בעיקר עם ניקל, גם חומרים אחרים – הוא מאותם חומרים מרהיבים ובעלי תכונות תרומיות שנעדרו מעולם השענות, וזה עושה כיום את דרכו להיצע של יצרנים רבים. זהו חומר כבד יחסית לאלומיניום, ויש לדאוג לאחזקתו לטובת שימור הגימור המרהיב שלו. שעון זה, שהחומר המשלים של הארד בו הוא אלומיניום, נועד לשייטים, כך היצרן, קוטרו 44 מ"מ, והוא עמיד לעומק של עד 300 מטרים, ויש לו זכוכית קריסטל מחוסמת בעובי 2.5 מ"מ, העמידה בפני שריטות ומכות. המנגנון האוטומטי הוא Sellita SW 200-1 עם שדרוגים של היצרן ועתודת העבודה שלו היא 38 שעות. מהדורה מוגבלת ל-50 יחידות.
 
מחיר 2900 פרנק שוויצרי

מדור שעוני יוקרה - רכבת הלילה


חמישים שנות איור בפורמולה 1
Giorgio Piola G5

ג'יורג'יו פיולה הוא מאייר טכני בעל מעמד יוצא דופן בפורמולה 1, עם וותק של חמישים שנים ברישום מדוקדק של המבנה, הטכנולוגיה והשינויים בכל דגם ודגם שהתייצב על קו הזינוק במירוצי הגרנד פרי. עבודותיו היו חלק בלתי נפרד מסיקור מירוצי פורמולה 1 בכל רחבי העולם, והוא שימש גם פרשן טלוויזיה. כעת מעצב פיולה שעונים, מבוססים על הניסיון והידע שלו בתחום הרישום הטכני ובהיכרות מעמיקה בת מחצית המאה עם עולם המירוצים הזה. שם השעון מבוסס על נתון ה-G המרבי אליו מגיעים במכונית F1 בהאצה או בעצירה, והעיצוב בהשראת החלקים הנעים של מנוע 900 כ"ס. בית השעון גדול, קוטרו 48 מ"מ, הוא עשוי סיבי פחמן מחושלים, והמנגנון הפועם בתוכו הוא כרונומטר  Valjoux 7750– 25 אבנים, תדר 4 הרץ, עתודת עבודה של 42 שעות – הקליבר היותר נפוץ, מפורסם ואמין מתוצרת שוויץ. מהדורה מוגבלת של 500 יחידות.
 
מחיר 2900 פרנק שוויצרי