ועדת הכספים שמה קץ לאחד מעיוותי המס הגדולים של תחום הרכב מהשנים האחרונות - פטור ממס יוקרה לכלי רכב מחושמלים שמחירם מעל 300 אלף שקל. מאז ספטמבר 2013, נקבע בהוראת שעה כי מכוניות יוקרה יידרשו לשאת במס נוסף בשיעור של עד 20% ביחס למס הבסיס (83%).

המיסוי, עם זאת, לא הוטל על מכוניות יוקרה מחושמלות - כאלו המצוידות במערכת הנעת כלאיים נטענת משקע או חשמליות מבוססות מצברים (כמו גם רכבי כלאיים רגילים שמחירם מעל 300 אלף שקל ושמתברגים לקבוצת הזיהום 2). מצב זה יצר פערי מחיר גבוהים בין מכוניות יוקרה "רגילות" ל"מחושמלות", ולפריחה של פלח השוק הזה בערוצי הייבוא הרשמיים והאלטרנטיביים (יבוא אישי ויבוא מקביל).

כעת, ועדת הכספים מאשרת תיקון במסגרתו מס היוקרה יחול על כל כלי רכב שמחירו מעל 300 אלף שקל, ולא רק על מכוניות בנזין ודיזל. בתוך כך, הוראת השעה הוארכה בחצי שנה, כך שמס היוקרה יהיה בתוקף עד לסוף חודש אפריל 2019. התיקון יביא לביטול הטבת המס לתמרוץ מכוניות חשמליות יקרות, שניתנה למעשה לשכבה החזקה בישראל.

אושר בוועדת הכספים: סוף לפטור ממס לרכבי יוקרה חשמליים


בהוראה המתוקנת נכללים מעתה כלי רכב ברמת הזיהום 2 (שאופיינית ברכבי היוקרה למכוניות כלאיים), רכבי כלאיים נטענים משקע ומכוניות חשמליות מכל הסוגים. על-פי הערכת רשות המסים, המדינה תהנה מתוספת של 150 מיליון שקל בשנה להכנסות מהמס על מכוניות יוקרה מחושמלות.