חטיבת הרכב הצ'כית של פולקסווגן, סקודה, צפויה לשדרג את הראפיד לפלטפורמה החדשה של הקונצרן, MQB A0. פלטפורמה זו משמשת מכוניות סופרמיני דוגמת סיאט איביזה ופולקסווגן פולו, מה שאומר שבדומה להיום גם הדור החדש יהיה משפחתית קטנה (סופרמיני מוגדלת דוגמת פיג'ו 301 ויונדאי i25) ולא משפחתית קומפקטית (סקודה אוקטביה, מאזדה 3).

הדור החדש יוותר על השם "ראפיד" ויישא שם חדש - "סקאלה" (Scala). השם מגיע לדברי היצרנית מלטינית, ופירושו "מדרגות" או "סולם".

סקודה סקאלה צפויה להציע עיצוב דומה מאוד למכונית התצוגה ויז'ן RS (חזון, Vision), שהוצגה בתערוכת פריז שננעלה ביום ראשון האחרון. מכונית זו רמזה לא רק על עיצוב הדגם הרגיל, אלא גם על גרסה ספורטיבית (RS) שצפויה בהמשך.

סקודה סקאלה במקום ראפיד - בישראל באמצע 2019


שימוש בפלטפורמת ה-A0 של פולקסווגן אמנם מכוון את הסקאלה לכיוון מכוניות הסופרמיני, אך לפי שמועות שנפוצו לאחרונה, סקודה תנסה לכוון את המכונית החדשה יותר לכיוון המשפחתיות, באמצעות בידול משמעותי יותר במידות מסקודה פאביה (היחידה מהסופרמיני של הקונצרן שעדיין לא אימצה את הפלטפורמה החדשה), טכנולוגיות מתקדמות יותר ו-או שימת דגש רב יותר לאיכות - שהייתה עקב אכילס בראפיד.

סקודה סקאלה במקום ראפיד - בישראל באמצע 2019


על-פי אותן שמועות, סקודה תציע הפעם רק גרסת חמש דלתות של הדגם ("ראפיד ספייסבק" בדור היוצא), כפי שגם נרמז בהודעה שפרסמה היצרנית כעת. עם זאת, לא מן הנמנע שההחלטה הזו תהיה רלוונטית רק לאירופה - וכי במדינות מתפתחות תוצע עדיין גרסת סדאן של הסקאלה, אולי אף תחת שם אחר.



מלבד פרסום השם הרשמי ועוד תמונות קדימון של הדגם החדש, סקודה לא מפרסמת פרטים רשמיים כלשהם לגביו. צפו לתמונות מלאות ומידע בשבועות הקרובים, ותחילת שיווק של הדגם באירופה במחצית הראשונה של 2019. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי שיווק הסקאלה אצלנו יחל באמצע 2019.