צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, עדכנה את מבחר הגרסאות של סיאט לאון. עיקרי השינויים הם מנוע חדש, מפרט אבזור משופר ומבחר גרסאות שונה.

לב השינוי
הגרסה האוטומטית (דו מצמדית, 7 היל') של לאון מוצעת מעתה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו, במקום 1.4 ליטר טורבו – גם הפעם עם הספק של 150 כ"ס ומערכת לניתוק הזרקת דלק בשיוט. בדומה לדגמים אחרים של קבוצת פולקסווגן שעברו שינוי דומה, גם כאן הנתון המשולב של צריכת הדלק פחות טוב מאשר במנוע הקודם (19.6 ק"מ/ל', לעומת 20.4), אם כי דווקא בלאון דרגת הזיהום ירדה מ-5 ל-3.

הגרסה הידנית (6 היל') תוצע מעתה עם מנוע 1.0 ליטר טורבו, במקום 1.2 ליטר טורבו. למנוע החדש הספק גבוה יותר (115 כ"ס, במקום 110), צריכת דלק עדיפה במעט (20.8 ק"מ/ל', במקום 20.4) ודרגת זיהום נמוכה יותר (דרגה 2 במקום 5).

1604983


ללאון המעודכנת מפרט בטיחות משופר, הכולל תקנית מערכת בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית – שתי מערכות שעד כה היה נדרש עבורן תשלום נוסף. עם זאת, הבלימה האוטונומית לא כוללת זיהוי הולכי רגל, והיעדרה של התרעת סטייה מנתיב מחייב התקנה של מערכת התרעה מקומית.

מחירים
מחירי לאון שאחרי העדכון מתחילים ב-110,000 שקלים לגרסת 1.0 ל' טורבו ידנית וב-129,000 שקלים לגרסת 1.5 ל' טורבו אוטומטית – עליית מחיר של 2000 שקלים ו-3000 שקלים בהתאמה – לרמת הגימור 'סטייל'; באבזור: גג שמש וחישוקי "16 קלים, מסך מגע "5 בגרסה הידנית ו-"8 באוטומטית.

1604985


הגרסה האוטומטית מוצעת גם ברמות גימור 'FR' ו-'FR פלוס', המצוידות ב-9 כריות אוויר (במקום 7) ומאופיינות בהופעה משופרת מבפנים ומבחוץ, ומחירן 145,000 ו-150,000 שקלים בהתאמה; גם כאן מדובר בעליית מחיר (6000 שקלים). בשתי רמות גימור אלו ניתן להוסיף לוח מחוונים וירטואלי (תמורת 5000 שקלים).

גרסת 1.8 ליטר טורבו – מ-155,000 שקלים ל-'FR' – נותרה ללא שינוי, אך תוצע כעת עם מרכב 5 דלתות בלבד.

שינויים נוספים
עוד כולל העדכון של סיאט לאון גם הפסקת שיווק של גרסת 1.0 ליטר טורבו עם התיבה הדו מצמדית, והפסקת ייצור גרסת 3 הדלתות.  

בנוסף, מלאי גרסת קופרה אזל וצפוי להתחדש בדצמבר. הדגמים שצפויים להגיע עד אז עדיין לא יהיו תחת תת המותג 'קופרה', אלא ימותגו כרגיל כסיאט.