יצרנית רכבי היוקרה הגרמנית אודי הודיעה כי תשלם קנס לרשויות בגרמניה, בסך 800 מיליון יורו (3.38 מיליארד שקל). זאת, בגין הפרות הנוגעות לזיהום אוויר הנפלט ממנועי שישה ושמונה צילינדרים הצורכים סולר, כך מפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס, וכחלק מפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן, שאודי היא חטיבת היוקרה שלה ואחראית לפיתוח חלק ממנועיה.

"בהתחשב בפריטים המיוחדים האלה, קבוצת אודי תוריד משמעותית את תחזיות הביצועים הכספיות שלה לשנת הכספים 2018", כך הודיעה היצרנית בהודעה לבורסה הגרמנית. גם פולקסווגן, שמחזיקה בבעלות מלאה על אודי, הזהירה כי הכנסותיה ייפגעו.

אודי הבהירה כי בכוונתה לשלם את הקנס שהוטל עליה, ולא יוגש ערעור בניסיון להקטין אותו. בכך היצרנית למעשה מודה באחריותה להפרות התקינה בנוגע לדיווח על פליטת מזהמים. במסגרת פרשת "דיזלגייט", פולקסווגן הודתה בזיוף נתוני הזיהום ממנועי דיזל, באמצעות תוכנה שזיהתה מבחן תקינה והפחיתה את רמות הזיהום רגעית, בעוד בנסיעה בתנאי אמת נפלטו מזהמים בשיעור גבוה בעשרות אחוזים.

גרמניה: קנס עתק לאודי בגין זיוף נתוני זיהום


מוקדם יותר החודש, פולקסווגן הודיעה על סיום העסקתו של מנכ"ל אודי, רופרט שטדלר, שנעצר ונחקר בחשד למעורבות בזיוף נתוני זיהום. מנהל המכירות של אודי מונה לתפקיד מנכ"ל זמני.

בחודש יוני האחרון פולקסווגן נקנסה בגין אותה עברה בקנס בגובה מיליארד יורו (4.22 מיליארד שקל), על-ידי התביעה הגרמנית. בתביעה גם דורשים מפולקסווגן לשפר את נהלי הפיקוח ולמנוע מצב בו זיוף נתונים ייתאפשר מבלי שהנהלת החברה מודעת לכך, ואף למנוע מצב בו הדבר יבוצע בידיעת ההנהלה.

גרמניה: קנס עתק לאודי בגין זיוף נתוני זיהום


מלבד קנס זה, פולקסווגן נקנסה גם בגין שיווק מנועי ארבעה צילינדרים עם נתוני זיהום מזויפים. הקנסות שהוטלו עליה ברחבי העולם - בעיקר גרמניה וארה"ב אך לא רק - מסתכמים במיליארדי דולרים.