מקלארן חשפה מכונית "היפר-GT" חדשה בשם ספידטייל (Speedtail), שתתחרה בבוגאטי שירון על ליבם (ובעיקר כיסם) של העשירים ביותר. 106 היחידות שייוצרו שמחירן ההתחלתי עומד על 1.75 מיליון פאונד לפני מסים (8.32 מיליון שקל או כ-19 מיליון כולל מסים), כבר הוזמנו - למרות שהמכונית תסופק לקונים רק החל משנת 2020.

מכונית העל החדשה מציגה עיצוב רטרו מרשים ביותר, עם לא מעט רמזים לדגמי העל והתצוגה של שנות ה-90. במקלארן מסבירים כי העיצוב הוא תולדה של שיתוף פעולה בין מחלקת העיצוב למחלקת הפיתוח - במטרה לייצר מכונית בעלת יעילות אווירודינמית מיטבית. כך גם מסבירים במקלארן את השימוש במצלמות צד מתקפלות חשמלית במקום מראות צד, ואת הצורך בחיפויי חישוקים ("טאסות") בגלגלים הקדמיים, כדי לצמצם מערבולות אוויר. אבל אל תדאגו - הטאסות כאן הן לא מפלסטיק, אלא מסיבי פחמן.

עוד ד"ש מהעבר נמצאת בתא הנוסעים, שם לראשונה מאז ה-F1 של שנות ה-90 מקלארן מציעה מושב נהג מרכזי, עם שני מושבים נוספים מעט מאחוריו - אחד בכל צד. העיצוב בתא חדש לחלוטין, וכולל שימוש בחומרים יוקרתיים במיוחד (למשל סיבי פחמן משולבים בטיטניום) וטכנולוגיות מתקדמות (למשל חלון גג אלקטרוכרומי שמתכהה בלחיצת כפתור). גם מיקום מתגי בורר ההילוכים על התקרה בולט היטב.

מקלארן ספידטייל - גם 8.3 מיליון שקל לא יספיקו


העיצוב החיצוני לא רק נאה, אלא גם תורם לכך שהספידטייל היא המקלארן המהירה ביותר אי-פעם - עם מהירות מרבית של 403 קמ"ש. היא מאיצה מעמידה ל-300 קמ"ש בתוך 12.8 שניות בלבד, כמעט ארבע שניות מהר יותר ממכונית העל הקודמת של המותג (ה-P1).

מקלארן ספידטייל - גם 8.3 מיליון שקל לא יספיקו


הספידטייל היא מכונית גדולה מאוד, עם אורך כולל של 514 ס"מ. היא גם נמוכה במיוחד, עם 115.5 ס"מ בלבד בזמן עמידה, ו-112 ס"מ במצב הנהיגה "ולוסיטי" (Velocity, מהירות), אז המתלים יורדים 3.5 ס"מ לשיפור היעילות האווירודינמיות והיציבות.

מקלארן ספידטייל - גם 8.3 מיליון שקל לא יספיקו


למכונית העל החדשה מערכת הנעת כלאיים עם הספק מרבי של 1,050 כ"ס. מקלארן לא מפרסמת מפרט טכני נוסף, כך שלא ברור אם מדובר במנוע בנזין מוכר (V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר בסנה למשל) או ביחידת כוח חדשה. הספידטייל צפויה להציע הנעה אחורית.