טויוטה חשפה ארבע מכוניות תצוגה בתערוכת השיפורים SEMA, המבוססות כולן על הקורולה האצ'בק החדשה - המשפחתית הקומפקטית שתושק בישראל בשנה הבאה כמחליפת האוריס. תערוכת SEMA, שפתוחה לעוסקים בתחום השיפורים, נערכת בימים אלה בלאס וגאס.

ארבע המכוניות מובדלות ביניהן בייעוד, ופותחו כל אחת כמקובל בסיוע משפר אחר. טויוטה קורולה סופר סטריט (Super Street) למשל, עוצבה על-ידי מומחי השיפורים של מגזין סופר סטריט האמריקאי, העוסק בשיפורי מכוניות (יפניות בעיקר).

 


 



הסופר סטריט עוצבה בהשראת עולם השיפורים היפני, ומעצביה מסבירים כי תכננו אותה כך שתתאים לתערוכת השיפורים של טוקיו, מהגדולות והחשובות בעולם בתחומן. מלבד תוספות עיצוב לטובת מראה קרבי, הסופר סטריט מצוידת גם במתלי קויל-אובר של RS-R, צמיגי פאלקן FK510 וחישוקים קלים מתוצקת וולק (Volk).

1605836טויוטה קורולה סופר סטריט
טויוטה קורולה סופר סטריט


יש לה גם בלמים משודרגים, מושבי באקט, ערכת יניקה של HPS ומערכת פליטה ספורטיבית עם ארבעה פתחי מפלט מתוצרת A'Pexi. יחידת הכוח הבסיסית נותרה עם זאת ללא שינוי (2.0 ליטר אטמוספרי עם 168 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית).

הוניגן למרדפי מכוניות
מכונית שנייה עוצבה על-ידי סדנת הוניגן (Hoonigan), שידועה גם לחובבי רכב ישראליים כשותפה לסרטי הדריפט המרהיבים של קן בלוק. לכן גם לא מפתיע לגלות שהוניגן תכננה את הקורולה שלה כמכונית ראלי ומרדפים, כולל מצלמה מתקדמת (ומתקפלת לתא המטען) לצילום אקשן.



כשהיא לא מצלמת מכוניות אחרות, הקורולה הוניגן היא מכונית ראלי מושקעת, כולל חישוקי "17 ייעודיים, קפיצי RSR, ספייסרים להרחבת מפסק הסרנים וצמיגי יוקוהמה אדוואן נאובה. יש לה גם מושבי באקט עם רתמות בטיחות בעלות שש נקודות חיבור, מערכת יניקה מתוצרת HPS עם פילטר AEM ומערכת פליטה של ARK.

פאפאדאקיס - דריפטים עם 850 כ"ס
סדנה נוספת בחרה לקחת את הקורולה למסלול, ועם שינויים אדירים. יחד עם סדנת השיפורים הרשמית של טויוטה, TRD, סדנת פאפאדאקיס הפכה את הקורולה למכונית דריפטים עם הנעה אחורית.



מנוע ה-2.0 ליטר הוחלף ביחידת ה-2.5 ליטר הוותיקה של טויוטה (ראב4, קאמרי), בתוספת מגדש טורבו וערכת ניטרו. התוצאה: ההספק זינק מ-180 כ"ס במקור ל-850 כ"ס במכונית הדריפטים, שאף השתתפה במירוצי פורמולה דריפט השנה ומגיעה לתערוכת SEMA עם הישגים נאים בתחום.

לא מזניחים גם דראג
מכיוון שמירוצי דראג (האצה בקו ישר למרחק מוגדר נגד השעון או נגד רכב שני) פופולריים מאוד בארה"ב, טויוטה לא זנחה גם את התחום הזה. הקורולה סו-קאן קאסטומז (SoCal Kustomz) של הסדנה בעלת אותו השם, תוכננה לשימוש במירוצי דראג.

1605857סו-קאל קאסטומז
טויוטה קורולה סו-קאל קאסטומז


היא מצוידת אמנם במנוע ה-2.0 ליטר הסדרתי, אך עם מערכת ניטרו ושורה של שדרוגים נוספים. נתוני ביצועים והספק לא פורסמו לדגם זה, שעיצובו החיצוני בהשראת דגם הסופרה שהשתתף בסרט הראשון בסדרת "מהיר ועצבני".