אם יש לכם רכב של דודג', ג'יפ, קרייזלר או פלימות' שיוצר עד לשנת 1976, ייתכן שתוכלו בקרוב להפוך אותו למפלצת ביצועים חזקה במיוחד. מופאר (Mopar), חטיבת השיפורים של קונצרן פיאט קרייזלר אוטומובילס (FCA), חשפה בתערוכת השיפורים של לאס וגאס (SEMA) את ההלפנט (Hellephant) - מנוע ביצועים רב עוצמה.

יחידת הכוח מקבלת את שמה מחיבור בין "שאול" (Hell) ל"פיל" (Elephant). זוהי מחווה כפולה - שאול ל"חתול השאול" (Hellcat), מנוע ביצועים הקודם שמופאר הציגה, ופיל לכינוי שניתן למנוע ההמי (Hemi) המקורי מ-1964. וכן, גם כי ב-FCA אוהבים לעסוק בגימיקים ושמות מפוצצים.

המנוע החדש, בנפח 7.0 ליטר ועם שמונה צילינדרים, מפיק 1,000 כ"ס ו-132 קג"מ. הוא ישווק כערכה להרכבה עצמית, שכוללת את המנוע בלבד או גם את כל המערכות הנלוות בתוספת תשלום - כל מה שנדרש כדי להפוך את הקלאסית שלכם מהמפרט המקורי למפלצת הביצועים המודרנית.



המנוע החדש מיועד רק למכוניות שיוצרו עד 1976, ויתאים לדברי מופאר למכוניות שרירים ורכבי פנאי משלל מותגי FCA האמריקאים. מחיר המנוע לא פורסם והוא לא עומד בתקינה הנדרשת למכוניות מודרניות לשימוש בכביש ציבורי.

פיל השאול: מנוע מפלצתי חדש לדודג' קלאסיות


כדי לעורר את החשק, ב-FCA הציגו את המנוע לא רק בנפרד, אלא גם במכונית תצוגה שמבוססת על דודג' צ'ארג'ר משנת 1968. המכונית הקלאסית עברה שדרוג מקיף - כולל הארכת בסיס הגלגלים, הרחבת מפסק הסרנים, ניפוחים למרכב ועוד, והותקן בה מנוע ההלפנט עם תיבת שישה הילוכים ידנית. נתוני ביצועים של רכב התצוגה לא פורסמו, והוא לא צפוי להגיע לייצור סדרתי.